Hoe krijg ik zoveel mogelijk views?

Wil je dat jouw video een kijkcijferkanon wordt? Daar is helaas geen garantie op te geven. Maar er zijn wel manieren om je kansen te vergroten.

Allereerst heb je organic en paid views. Je kunt views kopen. Dat kan bijvoorbeeld via Facebook, YouTube of Google. Je video-advertentie wordt dan via deze kanalen vertoond aan een publiek die je zelf kunt 'targeten'. En dat levert extra views en bereik op.

Organische views zijn views waar geen budget en advertising aan te pas komt. Je hebt het bereik geheel zelf in de hand door je video zichtbaar onder je doelgroep te verspreiden, denk aan het plaatsen op alle mogelijke social media kanalen.

Viral video

Of je met zo'n video vervolgens veel views scoort, hangt helemaal af van de mate waarin je video door anderen wordt gedeeld. Een video die 'viral' gaat wordt bijvoorbeeld zo vaak gedeeld dat bijna iedere Facebook gebruiker deze wel in zijn of haar feed voorbij ziet komen. Dit leidt dan vaak tot een lopend vuurtje: de media pakt jouw video op en deze wordt getoond op belangrijke nieuwssites, in talkshows op TV en noem maar op.

Wil je inzetten op views, dan is het dus belangrijk om content te maken die door veel mensen wordt gedeeld. En wat delen mensen het liefst? Beelden die extreme emoties ontlokken: iets wat uitermate grappig is, super gek of juist heel mooi en ontroerend.

Geen reclame

Hierbij is het belangrijk voor organic views dat je video niet overkomt als harde reclame. Want hoe grappig de video dan wel niet is: mensen houden er gewoon niet zo van om reclame te delen.

Andere tips

Je hoeft natuurlijk niet gelijk een viral te scoren om toch veel views te krijgen. Als je een leuke video maakt waarin je bijvoorbeeld antwoord geeft op een vraag waar veel mensen online naar zoeken, dan kun je ook een hoog bereik halen. De beste tip hiervoor is om een YouTube kanaal te starten en over een bepaald onderwerp te gaan vloggen. Dan bouw je een community op met steeds meer views en subscribers.

Een video met weinig views is ook waardevol

We hebben ook een artikel geschreven over waarom een video met weinig views voor bedrijven net zo waardevol kan zijn. Klik als je verder wilt lezen:

Wat heb je aan een bedrijfsfilm met weinig views?

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!