How to create a science pitch?

In opdracht van Rijksuniversiteit Groningen maakten we een video met Famelab winnares Liza. Zij won in 2019 de nationale finale van Famelab en won als prijs: het maken van een video. Famelab is een internationale wetenschapscommunicatie wedstrijd waarbij het er om draait je onderzoek zo helder mogelijk te pitchen in 3 minuten.

In deze video geeft Liza drie tips voor het maken van de perfecte science pitch, zodat ook toekomstige deelnemers goed voorbereid hun pitch kunnen presenteren.

Opzet van deze video

Voor deze video is gekozen voor een simpele setting waarbij Liza rechtstreeks de camera in kijkt. Er is gekozen voor opnames in Theater Mascini in Amsterdam, een sfeervolle setting waarbij on-stage presentatie mogelijk is.

De video is dan simpel in opzet: we hebben de presentatie in meerdere takes en vanuit meerdere standpunten gefilmd, zodat er in de videobewerking wel een dynamische edit van de presentatie gemaakt kon worden. We wisselen in de video regelmatig tussen wijdde en close-up shots.

Voordeel van een how-to video

Een how-to video is een effectieve vorm van videomarketing, omdat je hiermee je doelgroep echt verder helpt. Hiermee creƫer je wederkerigheid en laat je zien dat jij de expert bent in je vakgebied.

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!