Bekijk hier het behind-the-scenes videoportret over newborn en trouwfotograaf Anke uit Maastricht.
Opzet van deze video
In deze promotievideo volgen we Anke een dag in haar thuisstudio en op locatie.
Ze vertelt over haar passie en de type foto's die ze maakt, terwijl we ook echt zien dat ze met deze projecten bezig is. Dit maakt haar verhaal gelijk geloofwaardig: ze is aan het werk met klanten, je ziet haar professioneel bezig zijn, en ze durft op camera wat over haarzelf te vertellen.
Observerende stijl
We hebben qua camerawerk gekozen voor een observende cameravoering. Aangezien de fotograaf ook druk bezig was met haar werk, probeerde de cameraman zo onzichtbaar mogelijk op afstand mee te kijken. Er is veel gebruikgemaakt van medium en portretlenzen (50mm, 135mm) om van een afstandje mooie close-ups te maken, waardoor de video intiem en extra persoonlijk overkomt.
Zo'n video op je website werkt echt!
Als eenmanszaak of klein bedrijf kun je met zo'n promotievideo op je website echt het verschil maken. Stel dat iemand naar jouw dienstverlening op zoek is, dan is het gewoon fijn als je er een video bij hebt. Ze krijgen dan gelijk een compleet beeld van wat je doet en hoe je overkomt op camera.
Hiermee win je het van je concurrentie, die (nog) niet zo'n video heeft, en daarmee afstandelijker en minder transparant overkomt dan jouw bedrijf.