Experience abroad?

Voor het Amsterdamse bedrijf Stage-USA produceerden we een bedrijfsfilm.

Opzet van deze video

In de video intro vertelt eigenaar Andries Bonneur over de tijd dat hij zelf in de Verenigde Staten heeft gestudeerd. Hier heeft hij fijne herinneringen aan overgehouden. Hieruit is het idee ontstaan anderen ook eenzelfde ervaring te willen geven, wat leidde tot de oprichting van zijn onderneming Stage-USA.

De video is daarmee gelijk persoonlijk. Andries deelt iets over zijn eigen passie en drijfveren. Als kijker heb je gelijk een gezicht bij het bedrijf: Andries. En wat hij zegt, meent ie ook echt. Dat voel je.

Dat maakt deze video overtuigender en authentieker dan dat je hier een corporate voice-over voor zou inhuren die teksten uitkraamt als "Do you also want to study in the USA?"

Na de introductie komen ook twee andere collega's aan het woord. Met deze twee collega's komen de studenten in aanraking, wanneer ze zich aanmelden. Slim dus om ook hen te laten spreken in de video.

Explainer video met mooie beelden

Qua stijl is er gekozen voor een informatieve video. Op een laagdrempelige manier legt het team van Stage-USA uit hoe hun dienstverlening eruit ziet. Hoe helpen zij studenten een stage te vinden in Amerika? En wat doen ze nog meer?

Om te voorkomen dat het geen saaie explainer video wordt, met alleen maar pratende hoofden, laten we tussendoor veel mooie sfeerbeelden zien van het kantoor en Amsterdam.

Ook eigen opnames van de studenten

In de video zie je op een bepaald moment halverwege ook een paar eigen opnames van studenten die op dat moment bijvoorbeeld in New York stage lopen. Ze vertellen in de vorm van een vlog over hun positieve ervaring met Stage-USA.

Credits

  • Camera: David van Woerden
  • Animaties: Ivo Deumens
  • Productie en montage: Niels de Groot

Bedrijfsfilm laten maken

Videomarketing cases

Pro Motion Film helpt je het maximale uit je videomarketing te halen. In onze klantcases laten we zien hoe we dat doen.