Regelmatig filmen wij productvideo's en promotiefilms voor bedrijven actief in de bouwsector. Zoals deze video.
Over de klant
Het Amsterdamse familiebedrijf Rami Yokota is importeur en verhandelaar van persluchtgereedschap uit Japan. Voor de gereedschapsserie Toku Hammers maakten we een korte productvideo impressie.
Opzet van deze video
Op een bouwlocatie in Den Haag filmen we een bouwproject waarbij de hamers gebruikt worden. We zien de hamers in verschillende afmetingen. In de video zien we wijddere beelden en close-ups van het product.
Focus op impact
Deze video is niet bedoeld om in korte tijd allerlei informatie over te brengen over de producteigenschappen en voordelen. Dat kan namelijk wel in een ondersteunende tekstomschrijving bij de video. De video is er vooral op gericht om impact te genereren. Aan de hand van krachtige achtergrondmuziek, laten we zien dat dit hele sterke en kwalitatieve hamers zijn, die wel tegen een stootje kunnen.
Het voordeel van productvideo's
Productvideo's geven je productlandingspagina een boost. De duur dat de bezoeker op je pagina blijft neemt toe. En de kans stijgt ook dat je productpagina eerder gevonden wordt. Pagina's met video's hebben namelijk meer kans om hoger in Google te komen. Ook is het nog eens zo dat klanten eerder geneigd zijn een product aan te schaffen, als ze hier eerst een video over hebben kunnen kijken.
Andere productvideo's
Natuurlijk kun je ook ander type productvideo's (laten) maken. Denk bijvoorbeeld aan een explainer video waarin je informatie deelt met je doelgroep: hoe kunnen zij het product gebruiken? Of denk aan een interview met een productexpert. Nog een derde optie is het vragen van tevreden klanten om op camera iets over je product te vertellen.