In opdracht van reclamebureau Persuade produceerden we voor Zeeman een campagnevideo over hun nieuwe parfum "Lucht".
Opzet van deze video
Er is gekozen voor een review video. Twee parfumeurs geven in de video hun professionele mening over het geurtje en vertellen waar een echte parfum uit moet bestaan.
Leuke interactie
Door twee experts naast elkaar te zetten ontstaat er op beeld een leuke interactie tussen beide heren. Dit maakt de video laagrempelig om naar te kijken.
Bij 1 expert die zich richt tot de kijker, zou de video een stuk zakelijker en stijver aanvoelen. Nu kunnen de mannen zich tot elkaar richten waardoor er veel meer een leuk gesprek ontstaat.
Stijl
De productvideo voelt aan als een persoonlijk portret over twee parfumeurs. De video heeft een documentairestijl. Het camerawerk is observerend en ambachtelijk te noemen. De sfeerbeelden zijn hand-held gefilmd om bij te dragen aan het authentieke karakter.
De klant wilde graag een "volwassen" look&feel: kwalitatieve docubeelden. Omdat dit past bij de kwaliteit van de parfum. En dit werkt ook grappig omdat je zo'n stijl eerder zou verwachten bij De Bijenkorf dan bij Zeeman.
- Klant:
- Persuade
- Categorie:
- Promotiefilm, Interview, Campagne video, Mini-docu, Productvideo