Over deze case
Voor televisiezender SBS6 maakten we een reeks korte promo's, onder de naam Sneak Preview: Deze promo's werden vertoond als een mini programma, tijdens de avondprogrammering.
De kijkcijfers lagen per promo rond gemiddeld 750.000 views per promo. Een best hoog bereik dus!
Opzet van de promo's
In deze items laten we programmamakers vertellen wat je van het seizoen kunt verwachten, of hoe het format is opgezet. Op die manier krijgt de kijker een goed beeld van de aanstaande programmering.
- Welke mensen doen er mee aan het programma?
- Wie is de presentator?
- Waar gaan de afleveringen over?
Zo vertelt Jan Versteegh over de opzet van het nieuwe Lingo en Patty Brard over haar programma Zo goed als nieuw. Algemene informatie over het programma wordt gedeeld aan de hand van een voice-over stem.
11 promo's voor SBS6:
- Chateau Meiland
- Man bijt hond
- Lingo
- Mr. Frank Visser Rijdt Visite
- Flirty dancing
- De wereld rond met 80-jarigen
- Zo goed als nieuw
- Superkids
- Cultuurshock
- Niets liever dan een kind
- Opgezadeld met Britt
Slim produceren
Voor veel van deze items konden we fragmenten uit de eerste aflevering van het aankomende seizoen gebruiken.
Aangevuld met een voice-over en herkenbaregraphics, konden we redelijk makkelijk vanuit een vast format op korte termijn meerdere items editen.
Sommige items zijn aangevuld met een interview.
Populariteit van promotiefilms
Vroeger waren reclames op televisie dominant en de enige vorm van promotiefilms. Tegenwoordig is online video dominant geworden en vindt je fantastische high-end promotiefilms terug in je tijdlijn op sociale media, of als video-advertentie. De kwaliteit hiervan is hoog.
Bij een promotiefilm ligt de focus op mooie visuals die op de emotie van de kijker inspelen.
Aanvullend kan er ook een verhaal op camera verteld worden, of via een voice-over, zodat je met de film niet alleen inspireert maar ook informeert.
Andere videomarketing cases
Als je aan de slag wilt met video marketing dan kun je een serie promotiefilms maken waarin je je diensten of producten zo aantrekkelijk mogelijk presenteert. Het is ook mogelijk om andere vormen van videomarketing in te zetten. Denk aan interviews, achter de schermen video's, klant review video's, vlogs of how-to video's.