Bedrijfsfilm laten maken? Denk even terug aan een van je favoriete films. En dan aan je favoriete scène in die film. Zie je 'm voor je? Dat is de kracht van professionele cinematografie en memorabele storytelling: het blijft hangen. Niet eventjes, maar jarenlang. Een (goede!) bedrijfsfilm werkt op precies dezelfde manier.
Pro Motion Film maakt authentieke bedrijfsfilms met een opvallende documentaire stijl. Dat doen we voor missiegedreven bedrijven. Een oprechte bedrijfsfilm waarin jouw collega's of klanten de hoofdrol spelen, geeft je een betere en meer onderscheidende positie in de markt.
Waarom een bedrijfsfilm maken?
Vraag je je af waarom je een bedrijfsvideo zou laten maken? Er zijn veel voordelen voor een bedrijfsfilm. Door een authentieke en goede (!) bedrijfsfilm te maken, vertel je het verhaal van jouw bedrijf of organisatie op een overtuigende en eerlijke manier. Zodat jouw verhaal, jouw boodschap, blijft hangen bij de doelgroep. En die doelgroep, dat kunnen net zo goed klanten zijn als medewerkers. Er is een maar: je moet wel goede bedrijfsfilms laten maken. Anders krijg je hetzelfde effect als met slechte acteurs en belabberde special effects in een B-film.
Bedrijfsfilm productietraject van A tot Z
Hoe jouw bedrijfsfilm eruit kan zien?
Benieuwd wat voor bedrijfsfilm Pro Motion Film voor je kan maken? Een goede bedrijfsfilm die authenticiteit ademt, maar dat had je vast al geraden.
Onze laatste Bedrijfsfilms
TKB
Proper
Permanent Court of Arbitration
Pro Motion Film is een professioneel bedrijf dat ik van harte zou aanbevelen! Ze begrepen onze wensen, de communicatie was goed en ze zijn prettig in de omgang. Ik ben super blij met het resultaat, een te gekke bedrijfsfilm waar we trots op zijn!
Dit is waarom klanten een bedrijfsfilm van Pro Motion Film kiezen
Unieke documentairestijl
We laten de echte momenten zien. What you see is what you get. Met een sterke focus op de mensen binnen jouw bedrijf. Hiermee laten we zien wat jouw bedrijf zo uniek maakt.
Authentieke bedrijfsfilms
We maken jouw merk persoonlijk en geloofwaardig. En dat verkoopt. We blijven weg van animaties en acteurs en maken bedrijfsfilms die dicht bij de realiteit staan: echte verhalen van echte mensen.
Videostrategie
We zijn niet alleen videomakers maar ook videostrategen. In een strategiesessie geven we eerlijk advies. We denken mee over welke bedrijfsfilms het meest waardevol zijn voor jouw bedrijf.
Vraag vrijblijvend meer informatie aan
Drone voor bedrijfsfilm gebruiken
Een bedrijfsfilm maken met drone is heel populair. Dit wordt steeds vaker gedaan. Een drone fly-over geeft een uniek beeld van een locatie. Met je eigen ogen kun je dit niet ervaren. Dat is de kracht van een drone opname.
Impact
In combinatie met de andere camerabeelden springt een drone opname er echt uit. Vooral als je de drone opnames subtiel in de bedrijfsfilm verwerkt. Met een sterk openingsbeeld heb je gelijk de aandacht van je kijker te pakken.
Cameraman met drone
Onze gecertificeerde dronepiloten hebben al meer dan 100 dronevideo's geproduceerd voor diverse (internationale) organisaties. Ons team bezit alle benodigde licenties, waardoor wij in vrijwel heel Nederland en de EU probleemloos mogen filmen.
Wanneer een goede bedrijfsfilm op je website?
Een bedrijfsfilm op je site werkt drempelverlagend voor je doelgroep, want ze krijgen zo snel een overzicht van wie je bent en welke diensten je aanbiedt. Dat wekt vertrouwen en hiermee onderscheid je je van je concurrenten.
Wat heb je nodig om een professionele bedrijfsfilm te maken?
Sowieso heb je een authentiek en persoonlijk verhaal nodig, anders is het niet geloofwaardig. Verder heb je mooie storytelling nodig met krachtige beelden en een originele invalshoek. Vergeet niet: je publiek heeft bijna alles al eens gezien en is snel verveeld.
Ten slotte moet het er ook professioneel uitzien. Dat betekent dat belichting, geluid en montage moeten kloppen. Overal waar je de kantjes eraf loopt, interpreteert de kijker dat als een signaal dat jouw bedrijf kwaliteit niet serieus neemt. Dat wil je voorkomen.
Bedrijfsfilm laten maken: de kosten
Wil je een bedrijfsfilm laten maken, dan zijn kosten ook een belangrijke factor. Je wilt dan waarschijnlijk ook de gemiddelde kosten voor een bedrijfsfilm weten of een prijsindicatie voor jouw bedrijfsfilm. Onderstaande bedrijfsvideo kosten zijn indicaties op basis van opnames met een ervaren cameraploeg + camera apparatuur, inclusief brainstorm en afstemmen van een maatwerk bedrijfsfilm.
De weergegeven bedrijfsfilm prijzen zijn inclusief ondertiteling, project management, strategie, concept, format en script.
Exclusief btw en reiskosten.
Bedrijfsfilm Tarieven 2024
Bedrijfsfilm Pro | Pre-productie, strategie en bedrijfsfilm script. 1 dag filmen, maatwerk videobewerking | 1.999 - 2.499 euro |
Bedrijfsfilm Premium | Pre-productie, strategie en bedrijfsfilm script. 2 dagen filmen, maatwerk videobewerking | 2.899 - 3.999 euro |
Bedrijfsfilm POWER | Pre-productie, strategie en bedrijfsfilm script. Meerdere dagen filmen, maatwerk videobewerking. Inclusief voice-over en graphics. | prijs op aanvraag |
Jouw bedrijf boosten met een doeltreffende bedrijfsfilm productie?
Investeer nu in een nieuwe
bedrijfsfilm en laat je bedrijf groeien.
Neem contact op
voor een vrijblijvende kennismaking en ontvang direct alle
informatie die je nodig hebt.
Corporate video laten maken: hoe gebruik je de bedrijfsfilm in je marketingstrategie?
Een bedrijfsfilm kun je op meerdere manieren effectief inzetten. Je kunt een bedrijfsfilm op je website delen, direct op de Homepage of op de Over-ons pagina.
Een bedrijfsfilm wordt door bedrijven ook regelmatig gebruikt als recruitmentvideo op een vacaturepagina.
Je kunt je bedrijfsfilm ook groots lanceren via LinkedIn, vastzetten als kanaaltrailer op YouTube of op je Instagram kanaal.
Of zet je bedrijfsfilm offline in als visuele presentatie voor klanten of bezoekers.
Bedrijfsfilm professioneel uitbesteden?
Organisaties die een goede (!) bedrijfsfilm laten maken zijn in één keer klaar voor een paar jaar. En vanzelfsprekend kunnen we meerdere video's tegelijk maken. Scheelt ook weer. Bel 020-233 33 51 of mail naar [email protected]. Dan bespreken we - uiteraard geheel vrijblijvend - de mogelijkheden.
Dit is wat klanten zeggen over hun bedrijfsfilm.
Het team van Pro Motion Film is flexibel, denkt mee en schakelt vlot en accuraat. Zelfs als je het niet zeker weet, adviseer ik: waag een belletje, je krijgt eerlijk en to the point advies. Hun werkwijze is professioneel, transparant en ze hebben aan een half woord genoeg om de goede tone of voice neer te zetten.
Pro Motion Film heeft voor ons bedrijf RiskQuest een aantal promotievideo's opgenomen die wij gebruiken op onze website en onze social mediakanalen. De opnamedag zelf verliep soepel. De cameraman stelt iedereen op zijn gemak, waardoor de opnames binnen een paar takes klaar waren. We zijn erg tevreden over het eindresultaat!
Meerdere keren met Pro Motion Film gewerkt. Hebben feilloos door wat het eindresultaat moet zijn en werken daar ook naar. Snel, effectief en flexibel. Wat een verademing! Aanrader!
Niels en Nander hebben ons, Ovidus Law, geholpen met een bedrijfsfilm en bedrijfsfoto's. Beide gaan zij erg professioneel te werk, ze denken met je mee en nemen initiatief. Pro Motion Film heeft alles over voor de klant! Erg fijn om met hen te mogen werken en de communicatie verliep vlekkeloos.
Veelgestelde vragen over een bedrijfsfilm laten maken
Een bedrijfsfilm levert een goede Return on investment (ROI) op als zowel de videoproductie als videomarketing klopt. Onderstaande vragen krijgt ons videoproductiebedrijf regelmatig gesteld over bedrijfsvideo's. Staat jouw vraag er niet tussen? Vraag onze makers dan om advies.
Wat is een bedrijfsfilm?
Een bedrijfsfilm is vaak de belangrijkste video van je hele videomarketing. Dit is een onderscheidende video die een compleet overzicht geeft van je bedrijf. Zie het als een branding video die oriënterende klanten een eerste laagdrempelige impressie geeft van je bedrijf. In het See, Think, Do en Care model van Google past deze video bij de eerste fase van de klantreis:
Voor ieder platform geschikt
Een bedrijfsfilm is je visitekaartje, de video die je overal moet kunnen vertonen. Denk aan presentaties, sales gesprekken, je website en social media kanalen. Een bedrijfsfilm kan ook goed overlappen met andere type video's, zoals een wervingsvideo, testimonial video of productvideo.
Belangrijke eisen aan een bedrijfsfilm:
- Een bedrijfsfilm moet een paar jaar mee kunnen
- Focus ligt op creatieve storytelling
- Opnamen van zeer professionele kwaliteit
- Focus op identiteit en cultuur van je bedrijf
Zelf doen of een bedrijfsfilm laten maken?
Waarom zou je niet zelf voor en achter de camera kruipen, script maken, editen om je corporate video te maken?
Nou, wij hebben best wat klanten die het eerst zelf hebben geprobeerd. Uiteindelijk vonden zij de kwaliteit niet goed genoeg, kwam de videoboodschap niet goed over, of kostte het hen gewoon teveel tijd. En kwamen ze alsnog uit bij ons. Het klassieke goedkoop = duurkoop verhaal.
Uiteindelijk wil je de beste versie van je bedrijfsfilm. Want hiermee groei je sneller, wordt je serieuzer genomen en ben je zelf uiteindelijk ook blijer mee. Bespaar jezelf daarom de moeite van twee keer een bedrijfsfilm opnemen en doe het meteen goed!
Ontdek in de klantcase video hieronder waarom TKB er voor koos om hun bedrijfsfilm videoproductie aan ons uit te besteden. ↓
Wat kost het om een zakelijke video te laten maken?
Een bedrijfsfilm (laten) maken varieert sterk in kosten, afhankelijk van complexiteit en kwaliteit. Bedrijfsfilm tarieven beginnen bij 1.599 euro voor een eenvoudige film tot 2.499 euro voor een gemiddelde productie, en kunnen oplopen voor uitgebreidere projecten. Factoren zoals de ervaring van de videomakers, de duur van het filmen, en specifieke wensen zoals extra graphics of meerdere locaties beïnvloeden de prijs.
Wil je een bedrijfsvideo laten maken en kosten besparen, dat kan door alles op één dag te filmen en voorbereidingen zelf te treffen. Een goede bedrijfsfilm levert naast directe marketingvoordelen ook lange termijn waarde op door een professionele uitstraling en versterkte merkbeleving. Extra video's opnemen tijdens de productiedag verlaagt de kosten per video en verhoogt het rendement.
Bij het overwegen van een bedrijfsvideo prijs is het cruciaal om de waarde te zien die zo'n film op lange termijn kan bieden. Een goed geproduceerde bedrijfsfilm niet alleen verhoogt de zichtbaarheid van een merk, maar verbetert ook de engagement met potentiële klanten en draagt bij aan een sterke merkidentiteit. Bedrijven die op zoek zijn naar een bedrijfsfilm laten maken prijs, moeten rekening houden met deze langetermijnvoordelen bij het beoordelen van de kosten. Door te investeren in kwaliteit en een professionele aanpak kan een bedrijfsfilm een krachtig marketinginstrument zijn dat zijn waarde behoudt ver voorbij de initiële investering.
Een business video laten maken bij Pro Motion Film: Wat is jullie werkwijze en waarom is deze zo succesvol?
Je bedrijfsfilm uitbesteden aan Pro Motion Film is zeker een strak plan. Wij kijken verder dan alleen één bedrijfsvideo.
Wil je echt maar één professionele bedrijfsvideo laten maken? Geen probleem. Maar we doen altijd een vrijblijvend voorstel voor extra video's, zodat je op campagneniveau bedrijfsvideo's kunt delen met je doelgroep.
Het voordeel hiervan is ook dat een reeks video's voordeliger is te maken en het online meer zichtbaarheid en rendement oplevert.
Tijdens de opnames nemen we zo veel mogelijk videocontent op, een paar dagen later zie je de eerste kant-en-klare video's al verschijnen in je inbox.
Waarom zou ik mijn bedrijfsfilm productie aan jullie uitbesteden?
Pro Motion Film maakt al sinds 2011 videocontent voor bedrijven. We zijn op de hoogte van de laatste trends zowel op het gebied van storytelling, cameratechniek als videomarketing. Ons makersnetwerk is door de jaren heen gegroeid en we hebben dus voor ieder type bedrijfsfilm de juiste expert voor je klaarstaan. We kunnen kleine en grote projecten aan en worden in Google goed beoordeeld door onze klanten.
Gaat een corporate video laten maken meer bezoekers, klanten, fans en omzet voor mij genereren?
De kans is groot dat een bedrijfsfilm laten maken jouw bedrijf veel gaat opleveren. Het is dan wel belangrijk dat je een bedrijfsfilm maakt die tijdloos is en minstens 5 jaar meegaat. Zo blijf je rendement halen uit je bedrijfsvideo. Ook moet de video wel goed zichtbaar zijn en een prominente plaats hebben op je website, sociale media kanalen of YouTube.
Wij kunnen bedrijfsfilms optimaliseren voor ieder kanaal en geven daarnaast advies over de beste manier om je video zichtbaar te krijgen.
Ik heb een business video laten maken, wat is de beste plaats op mijn website?
Heb je een business video (laten) maken, dan is het belangrijk dat je deze op een goede plaats op je website zet. Een bedrijfsfilm kun je op verschillende pagina's plaatsen:
Op je Homepage
Je kunt de bedrijfsfilm een prominente plaats geven op de Homepage. Je Homepage is vaak de meest bezochte pagina dus op die manier krijgen veel bezoekers hem te zien. Je kunt de video makkelijk aan je pagina koppelen via bijvoorbeeld YouTube.
Over ons
Een bedrijfsfilm past ook prima op je Over ons pagina. Dit is de pagina waar een bezoeker heengaat om te kijken welke gezichten er achter je bedrijf zitten. Een bedrijfsfilm sluit daar goed bij aan.
Productlandingspagina
Gaat een groot deel van je bedrijfsfilm over een dienst of product dat je aanbiedt? Dan is het uiteraard slim om de film te plaatsen op de landingspagina van dit product.
Je kunt de video via je webdesigner ook slim laten inbouwen via een speciale video player.
Hebben jullie tips om een goede bedrijfsvideo te maken?
Wil je zelf aan de slag met een bedrijfsvideo maken? We geven je een aantal tips!
10 tips voor een pakkende bedrijfsfilm
-
Gebruik veel mooie beelden: Visuele storytelling is aantrekkelijker dan tekst.
Hieronder een voorbeeld die we hebben gemaakt voor het Permanent Hof van Arbitrage. Hierbij is er gekozen voor een voice-over stem. De hoofdpersoon van dit verhaal is namelijk geen persoon, maar het Vredespaleis in Den Haag en de organisatie als geheel: -
Voeg social proof toe: Laat tevreden klanten hun verhaal vertellen.
Zie hier ook een bedrijfsfilm voorbeeld van social proof. In deze bedrijfsfilm vertellen twee klanten over hun ervaring met het product en de samenwerking met Viewie Media. Ook de eigenaar van Viewie Media vertelt in het kort wat Viewie Media voor haar klanten kan betekenen. Het geeft een mooi compleet beeld met een stukje uitleg plus social proof dat het product inderdaad ook echt heel handig is: -
Maak een video tour door je kantoor: Laat je bedrijf van binnen zien.
Een fashion designer kan makkelijk zijn nieuwste kledinglijn laten zien: dit is een tastbaar product om te filmen. Maar adviesbureaus of financiële dienstverleners hebben het vaak al een stuk lastiger om hun diensten of producten mooi in beeld te brengen. Ook kan het gevoelig liggen of lastig zijn om klanten op camera te laten vertellen. Kies in dat geval bijvoorbeeld voor een "tour" door je kantoor en langs de verschillende afdelingen. Je kunt de klant in deze video persoonlijk welkom heten, alsof ze bij je langskomen op kantoor. Bekijk dit voorbeeld van de bedrijfsfilm die we hebben gemaakt voor creditmanagement bureau TKB: -
Kies voor een simpele vorm: Focus op mooie visuals zonder tekst.
Je kunt het ook makkelijker aanpakken en kiezen voor een simpe vorm. Bijvoorbeeld een bedrijfsfilm met alleen mooie visuals. Ook dan kun je kiezen voor de video tour uit het vorige voorbeeld, maar dan zonder inhoudelijke tekst. Zo'n video kun je ook prima inzetten als bedrijfsimpressie of videoheader op je website. Laat mooie beelden voor je spreken. Vaak heb je alleen een professionele cameraman nodig. Bekijk deze impressie die we maakten voor een advocatenbureau uit Amsterdam: -
Laat je persoonlijkheid zien: Vertel het verhaal achter je bedrijf.
Wat is zijn of haar passie, hoe is het allemaal begonnen? Door hier op in te gaan kom je oprecht, eerlijk en interessant over. Geen zakelijk praatje, maar een menselijk verhaal. Want dat wil je doelgroep veel liever horen. Bekijk deze bedrijfsfilm die we maakten voor Stage USA. Hierin heeft onze video-editor besloten om gelijk met een persoonlijke inleiding van de oprichter te beginnen: -
Combineer met een recruitment video: Trek nieuw talent aan.
Denk dan aan de combinatie bedrijfsfilm - recruitment video. Zo'n video is multifunctioneel. Met deze bedrijfsfilm vang je twee vliegen in één klap. Breng collega's in beeld en laat ze wat vertellen over wat zij fijn vinden aan jouw organisatie. Dat deden we in het onderstaande voorbeeld. In deze video vang je de bedrijfscultuur en dit is waardevol voor zowel klanten als nieuw talent. Bekijk deze video die we maakten voor Legal People in opdracht van reclamebureau Lemm en Ten Haaf: -
Breng projectlocaties in beeld: Maak je film dynamisch.
Dit is een bedrijfsfilm die we jaren geleden hebben gemaakt voor Repair Care, een bedrijf dat producten en diensten aanbiedt op het gebied van houtreparatie. Voor deze video hebben we op projectlocaties in Nederland, Londen en Munchen gefilmd. Het geeft de bedrijfsfilm een internationaal karakter: -
Maak een ijzersterke showreel: Laat je beste projecten zien.
Ook dan kun je alsnog projecten in beeld brengen in een bedrijfsfilm, door bijvoorbeeld een showreel te maken. Bekijk hier de showreel die we hebben gemaakt voor Bengel Media. In deze video zie je verschillende mediacampagnes die zij hebben gerealiseerd, strak gemonteerd op muziek: -
Duik in het archief voor een jubileumvideo: Belicht je geschiedenis.
Je kunt ook een bedrijfsfilm opbouwen uit archiefbeeld. Dit past bijvoorbeeld goed bij een origin story video of bij een jubileum video. Bekijk bijvoorbeeld deze bedrijfsfilm die we maakten voor het ondernemersplatform nlgroeit toen zei 5 jaar live waren. De video hebben we inmiddels al 3 keer mogen aanpassen met nieuwe statistieken, de beelden blijven grotendeels hetzelfde. Ieder jaar wordt de video weer vertoond tijdens hun jaarevent. Deze video is helemaal opgebouwd uit videomateriaal dat in het verleden voor nlgroeit is gefilmd, zoals aftermovie fragmenten of beeldmateriaal uit interviews: -
Branding video met graphic titles
Maak een brandingvideo met graphic titles: Kies voor een creatief concept. Gooi je bedrijfsfilm productie over een andere boeg door te werken met titels, graphics, (stock)foto's, afbeeldingen, stockvideo en sound effects. De bedrijfsfilm leunt dan sterk op een creatief concept en de post-productie. Voor Persuade en hun klant Alvero maakten we op die manier deze branding video: