Denk even terug aan een van je favoriete films. En dan aan je favoriete scene in die film. Zie je 'm voor je? Dat is de kracht van professionele cinematografie en memorabele storytelling: het blijft hangen. Niet eventjes, maar jarenlang. Een (goede!) bedrijfsfilm werkt op precies dezelfde manier.
Jouw verhaal, jouw boodschap
Met een goede (!) bedrijfsfilm vertel je het verhaal van jouw bedrijf of organisatie op een overtuigende manier. Zodat jouw verhaal, jouw boodschap, blijft hangen bij de doelgroep. En die doelgroep, dat kunnen net zo goed klanten zijn als medewerkers. Er is een maar: je moet wel een goede bedrijfsfilm laten maken. Anders krijg je hetzelfde effect als met slechte acteurs en belabberde special effects in een B-film.
Dus wat is daarvoor nodig?
Sowieso heb je een authentiek en persoonlijk verhaal nodig, anders is het niet geloofwaardig. Verder mooie storytelling met krachtige beelden en een originele invalshoek. Vergeet niet: je publiek heeft bijna alles al eens gezien en is snel verveeld.
Ten slotte moet het er ook professioneel uitzien. Dat betekent dat belichting, geluid en montage moeten kloppen. Overal waar je de kantjes eraf loopt, interpreteert de kijker dat als een signaal dat jouw bedrijf kwaliteit niet serieus neemt. Dat wil je voorkomen.
Hoe jouw bedrijfsfilm eruit kan zien?
Benieuwd wat voor bedrijfsfilm we voor je kunnen maken? Een goede, maar dat had je vast al geraden. Onze showreel geeft een aardig idee van de mogelijkheden:
Klaar voor een paar jaar
Organisaties die een goede (!) bedrijfsfilm laten maken zijn in één keer klaar voor een paar jaar. En vanzelfsprekend kunnen we meerdere video's tegelijk maken. Scheelt ook weer. Bel 020-233 33 51 of mail naar [email protected]. Dan bespreken we - uiteraard geheel vrijblijvend - de mogelijkheden.
✔ Specialist in spoedklussen
✔ Cinematografische storytelling
✔ Meer video's voor minder
Hoe is een bedrijfsfilm effectief in te zetten?
Een bedrijfsfilm levert echt een goede return of investment op als zowel de videoproductie als videomarketing perfect klopt. Onderstaande vragen krijgt ons videobedrijf hierover dagelijks gesteld. Staat jouw vraag er niet tussen? Vraag onze makers dan om advies.
1. Waarom zijn bedrijfsvideo's zo belangrijk?
Bedrijfsvideo's zijn zo belangrijk omdat video de favoriete content is van je doelgroep. Video wordt namelijk 1200 keer meer gedeeld dan andere media. En in meerdere onderzoeken wordt aangegeven dat gebruikers veel sneller een product kopen als ze eerst een video hierover hebben gezien.
Investeren in een of meerdere goede bedrijfsfilms levert je dus gegarandeerd nieuwe leads, klanten, fans en meer omzet op.
2. Welke bedrijfsfilms zijn het populairst?
De laatste jaren zien we dat er steeds meer vraag is naar how-to video's. Video's die een vraag beantwoorden. Dit kan ook een vraag zijn over je product of dienstverlening. Het is dus belangrijk om een bedrijfsvideo te maken waarin naast mooie cinematische beelden ook waardevolle informatie wordt gedeeld. Doe je dit goed en vaak, dan scoort je website ook op vindbaarheid en autoriteit. Met dit soort informatieve bedrijfsvideo's wordt je al snel gezien als de expert in je vakgebied.
De uitdaging is dan wel om de juiste informatie te delen. En op zo'n manier dat het niet saai en langdradig wordt. Uiteindelijk wil je niet alleen informeren maar ook inspireren via mooie cinematografie. Wij hebben hier jaren ervaring mee en kunnen de perfecte bedrijfsvideo maken.
3. Zelf doen of uitbesteden?
Waarom zou je niet zelf voor en achter de camera kruipen, script maken, editten? Nou, we hebben best wat klanten die, voordat ze klant werden, het eerst wel zelf hadden gedaan. Uiteindelijk vonden zij de kwaliteit niet goed genoeg, kwam de videoboodschap niet goed over, of kostte het ze gewoon teveel werk. En kwamen zij dus alsnog uit bij ons. Het klassieke goedkoop = duurkoop verhaal.
Uiteindelijk wil je de beste versie van je bedrijfsvideo, daarmee groei je sneller, wordt je serieuzer genomen en hier ben je zelf blijer mee. Bespaar jezelf het gedoe van twee keer een bedrijfsfilm opnemen en doe het meteen goed!
4. Wat is jullie werkwijze en waarom is deze zo succesvol?
Wij kijken verder dan alleen één bedrijfsvideo. Wil je echt maar één video? Dan is dat geen probleem. Maar we doen sowieso een vrijblijvend voorstel voor extra video's, zodat je op campagneniveau bedrijfsvideo's kunt verspreiden. Het voordeel hiervan is dat een reeks video's nog voordeliger is te maken en online natuurlijk meer zichtbaarheid en rendement oplevert. Dubbel voordeel dus. Tijdens de opnames nemen we zoveel mogelijk content op, een paar dagen later zie je de eerste kant en klare video's al verschijnen in je inbox.
5. Waarom zou ik mijn bedrijfsfilm aan jullie uitbesteden?
Allereerst maken we al sinds 2011 videocontent voor bedrijven. We zijn op de hoogte van de laatste trends zowel op het gebied van storytelling, cameratechniek als videomarketing. Ons makersnetwerk is door de jaren heen gegroeid en we hebben dus voor ieder type bedrijfsvideo de juiste expert klaarstaan. We kunnen kleine en grote projecten aan en worden in Google goed beoordeeld door onze klanten.
6. Gaat een bedrijfsfilm meer bezoekers, klanten, fans en omzet voor mij genereren?
Die kans is heel groot dat je bedrijfsfilm veel oplevert. Het is wel belangrijk dat we een bedrijfsfilm maken die tijdloos is en een paar jaar meegaat. Zo blijf je rendement halen uit je video. Ook moet de video wel goed zichtbaar zijn, dus een prominente plaats hebben op je website, sociale media kanalen of YouTube.
Wij kunnen de bedrijfsvideo optimaliseren voor ieder kanaal en geven advies over de beste manier om je video zichtbaar te krijgen. Verder moet de video een heldere boodschap en duidelijke call to action hebben, en natuurlijk eye candy zijn om naar te kijken. Laat dat maar aan ons over!
7. Wat voor kwaliteit kun je verwachten?
Wij filmen met een fantastische Netflix approved Sony PXW-FX9 camera, een set verwisselbare prime objectieven, professionele belichting en geluidsapparatuur. We hechten daarnaast veel waarde aan goed camerawerk en regie, met focus op cinematische storytelling.
In de videomontage wordt je bedrijfsfilm voorzien van hoogwaardige en rechtenvrije achtergrondmuziek, titels, kleurcorrectie en audionabewerking. Een professionele voice-over of maatwerk graphics behoren ook tot de mogelijkheden.
8. Wat je vooral niet moet doen!
- Zelf een bedrijfsvideo opnemen zonder regie advies over taal en lichaamshouding.
- Een bedrijfsvideo online zetten met krakend en onverstaanbaar geluid.
- Een bedrijfsvideo maken waarin je ALLES wilt vertellen en er geen duidelijke focus is.
- Je bedrijfsfilm maar op 1 kanaal publiceren.
- Een bedrijfsfilm maken van 5+ minuten.
- Een saaie film over je bedrijf maken cinematische sfeeropnames.
- Geen call to action verwerken in je bedrijfsvideo.