Onderscheidende promotiefilm laten maken?
Pro Motion Film ontzorgt je volledig. Maak onderscheid en vertel het echte verhaal met een of meerdere authentieke promotiefilm(s).
  • Unieke promotievideo’s voor je website en social media
  • Authentieke storytelling in jouw merkstijl
  • Onderscheidend in videostrategie en inhoudelijke regie

Beoordeling van klanten: 5/5 55 beoordelingen

Promotiefilm laten maken

Promotiefilm laten maken? Als je iets wil verkopen, kun je natuurlijk de paden op, de lanen in. Overal aanbellen, voet tussen de deur, praatje afsteken. Hopen dat ze de hond niet op je afsturen. Of je maakt een video. Blijf je gewoon thuis, benen op tafel en huispak aan. Terwijl je klanten lekker maakt met een visueel kunstwerkje.

Het voordeel van een promotievideo

Ken je Spinvis? Die heeft ooit eens een liedje geschreven met de naam 'Het voordeel van video'. Niemand weet waar dat nummer over gaat, maar over video heeft 'ie gelijk: dat heeft nogal wat voordelen. We noemen er twee:

1. "Landingspagina's met een promotiefilm leiden tot 800% meer conversie dan dezelfde pagina zonder video." (Bron: Orion21)
2. "Video's worden 1200% vaker gedeeld dan links en tekst bij elkaar opgeteld." (Bron: Orion21)

Je ziet, promotiefilms laten maken is gewoon heel slim. Als je wilt verkopen tenminste.

Waar kunnen wij je mee helpen?

Videoproductiebureau Pro Motion Film maakt authentieke promotiefilms met een opvallende documentairestijl. Dat doen we voor missiegedreven bedrijven. Een authentieke promotiefilm waarin jouw collega's of klanten de hoofdrol spelen, maakt je marketing- en communicatieboodschap persoonlijk en geloofwaardig. Dit geeft je een betere en meer onderscheidende positie in de markt.

Kun je ook zelf een promotiefilm maken?

Ja, je kunt natuurlijk zelf een promotiefilm maken. De meeste smartphones hebben best een aardige camera. Maar… grote kans dat je nogal amateuristisch overkomt. Er komt namelijk nog best wat bij kijken. Vaste hand en een oog voor opvallende en creatieve beelden bijvoorbeeld. Of kleurcorrectie, sound engineering en montage.

En dan hebben we het alleen nog maar over het technische maakproces.

Wij denken ook met jullie mee op het gebied van videostrategie en inhoud. Hoe zorgen we ervoor dat jullie daadwerkelijk het gewenste resultaat halen met video? Doordat we door de jaren heen enorm veel video's hebben gemaakt, weten we precies wat werkt en wat niet.

Ik kan Pro Motion Film van harte aanbevelen voor video-opdrachten

Saskia Withoos, Communicatie-adviseur, Wij zijn JONG

Het is fijn samenwerken met Pro Motion Film. Een goede gesprekspartner om onze ideeën vanuit marketing en communicatie te realiseren. Positief kritisch, strak in planning, goede kwaliteit, nette prijs en komt afspraken na. Ik kan Pro Motion Film van harte aanbevelen voor video-opdrachten.

Plan een vrijblijvende 30 minuten kennismaking

Hoe een professionele promotiefilm eruit ziet, met voorbeelden

Nu vraag je je vast af hoe dat eruitziet, een authentieke promotiefilm door een professionele partij. Zoals wij.

Bekijk hier voorbeelden van promotievideo's die de online zichtbaarheid en merkbeleving van onze klanten hebben verbeterd.

Onze laatste Promotiefilms

DAKMERK

Nova College

GGD Amsterdam

Goede, deskundige ideeën

Communicatie-adviseur, GGD Amsterdam

Ik heb heel fijn samengewerkt met Niels van Pro Motion Film. Er werden vooraf duidelijke afspraken gemaakt, die allemaal zijn nagekomen. Niels dacht gedurende het hele productieproces uitvoerig mee en kwam daarbij met goede, deskundige ideeën. Ook tijdens het editen achteraf was het heel fijn schakelen. Ik ben erg blij met de opgeleverde promotiefilm!

Wil jij ook zoiets? Of juist iets totaal anders?

Kan allemaal. Bel 020-233 33 51 of mail naar [email protected]. Dan bespreken we - uiteraard geheel vrijblijvend - de mogelijkheden. (En alle creatieve ideeën die we ter plekke verzinnen krijg je er gratis bij.)

Neem contact op voor een kennismaking

Waarom onze klanten voor een promotiefilm van Pro Motion Film kiezen

Ervaring

Met trots kunnen we zeggen dat we al sinds 2011 promotiefilms maken en inmiddels 250+ bedrijven op de kaart hebben gezet met meer dan 1400 videoproducties. We weten daardoor precies wat werkt, en wat niet.

Authenticiteit

We maken promotiefilms met oogstrelende visuals, maar ook met een eerlijk verhaal. We maken video's die dicht bij de realiteit staan: echte verhalen van echte mensen. Daarmee maken we jouw merk of dienst persoonlijk en geloofwaardig.

Videostrategie

We zijn niet alleen videomakers maar ook videostrategen. In een strategiesessie geven we eerlijk advies. We denken mee over welke promotiefilms het meest waardevol zijn voor jouw bedrijf.
​​​

Hoe gebruik je promotievideo's in de marketingstrategie voor je bedrijf?

Een promotievideo kun je op meerdere manieren effectief inzetten. Je kunt promotievideo's op je website delen op relevante landingspagina's, via mailings of LinkedIn. Of je kunt de promotiefilm laten zien tijdens een meeting of evenement.

Promotiefilms kun je ook delen via YouTube en optimaliseren voor SEO.

Bij Pro Motion Film ontvang je ook een extra ingekorte videoversie van je promotievideo. Deze video kun je delen via social media of inzetten als sponsored video ad.

Jouw bedrijf boosten met een doeltreffende promotiefilm?

Maak een afspraak en ontvang direct vrijblijvend alle informatie die je nodig hebt.

Promotievideo laten maken: gemiddelde kosten

Regelmatig wordt ons gevraagd: wat kost een promotiefilm laten maken? De uiteindelijke promotiefilm prijs hangt sterk af van de voorbereidingen die er in gaan zitten. Denk aan het aantal opnamedagen en de complexiteit van de postproductie. Denk ook aan maatwerk graphics of een professioneel ingesproken voice-over.

We proberen vaak ook mee te denken voor de promotievideo prijs. Wat is het maximale budget? Op basis hiervan kunnen we kijken wat er mogelijk is.

Onderstaande promotievideo kosten zijn indicaties op basis van opnames met een ervaren cameraman + apparatuur, inclusief brainstorm en afstemmen van een maatwerk promotiefilm.

(Korte) promotiefilm produceren: tarieven in 2025

De prijs om een promotievideo te laten maken kan aanzienlijk variëren, afhankelijk van de vereiste kwaliteit en details van de productie. Voor een standaard promotievideo beginnen de kosten vanaf 1.500 euro. Hieronder verstaan we een promotievideo die binnen enkele uren door een videograaf wordt gefilmd en bewerkt. Voor een geavanceerdere promotiefilm liggen de kosten gemiddeld rond de 2.500 euro exclusief btw.

De weergegeven promotiefilm prijzen zijn inclusief ondertiteling, project management, strategie, concept, format en script.

Exclusief btw en reiskosten.

Hieronder een gedetailleerd overzicht van de kosten om een promotiefilm te laten maken:

Promotiefilm Pro Pre-productie, strategie en script. 1 dag filmen en maatwerk videobewerking 1.500 - 2.000 euro
Promotiefilm Premium Pre-productie, strategie en script. 2 dagen filmen en maatwerk videobewerking 2.500 - 3.500 euro
Promotiefilm POWER Pre-productie, strategie en script. Meerdere dagen filmen en maawerk videobewerking. Inclusief voice-over en graphics prijs op aanvraag

Voor aanvullende services zoals voice-over, animaties of extra draaidagen zijn de promotiefilm maken kosten op basis van maatwerk, en het is aanbevolen om een offerte op te vragen voor een nauwkeurige promotiefilm laten maken prijs.

Vraag een offerte aan

Veelgestelde vragen over een promotiefilm laten maken

Pro Motion Film maakt al sinds 2011 effectieve promotievideo's. Een goede promovideo doet zijn werk en levert meer bezoekers, leads, klanten, omzet en fans op.

Je hebt dan alleen wel een goede promofilm nodig, die online ook zichtbaar is. Dit is dus niet een kwestie van hup snel een video in elkaar flansen en ergens in een hoekje online zetten. Je moet het wel goed aanpakken!

Onderstaande vragen krijgen wij vaak over het maken van een promotiefilm:

Wat is een promovideo?

Een promovideo is een video die je kunt inzetten om bewustzijn te creëren bij je doelgroep en hen aan te sporen tot actie. Dat kan voor van alles.

In een promofilm draait het vooral om het creëren van een mooie sfeer en stemming. De kijker moet een positief gevoel krijgen bij jouw product. Dat werkt activerend.

Denk hierbij aan filmisch mooie beelden, goede story telling en een creatieve videomontage met muziek die de kijker grijpt.

Wat heb je aan een professionele promotiefilm voor je bedrijf?

Een professionele promotiefilm kun je het beste zien als je paradepaardje binnen een campagne. Deze film heeft een prominente plaats op je website, actiepagina en social kanalen. Met deze video creëer je op een laagdrempelige manier snelle awareness bij je doelgroep en de film speelt in op hun emotie.

Testimonial promotievideo's

Stelt iedereen op zijn gemak

Vincent Schothuis, Marketing Manager, RiskQuest

Pro Motion Film heeft voor ons bedrijf RiskQuest een aantal promotievideo's opgenomen die wij gebruiken op onze website en onze social mediakanalen. De opnamedag zelf verliep soepel. De cameraman stelt iedereen op zijn gemak, waardoor de opnames binnen een paar takes klaar waren. We zijn erg tevreden over het eindresultaat!

Wat is het verschil tussen een goede en slechte promofilm?

Een slechte promofilm is een wegzapper. Meestal omdat deze traag aanvoelt en de opnames niet professioneel ogen. Zo'n promotievideo laten maken werkt daardoor juist averechts. Hiermee jaag je vooral klanten weg.

Een goede promotiefilm is compact en heeft een compacte en persoonlijke videoboodschap. Het verhaal klopt, is eerlijk, overtuigend en inspirerend. De video stuurt de kijker aan op het ondernemen van actie via een goede call to action.

Welke promotiefilms scoren het best?

Als je naar de huidige marketingtrends kijkt, zijn er een paar marketingvideo's die er echt uitspringen. Hier heeft Pro Motion Film zich ook in gespecialiseerd.

Video's die populair zijn:

  • Klant testimonial video's
  • Uitlegvideo's
  • Achter de schermen video's
  • Persoonlijke videoboodschappen

Deze video's leveren één voor één veel waarde. Ze hebben als overeenkomst dat er geen acteurs worden ingezet, maar juist "echte mensen" die echt verbinding maken met hun doelgroep. Deze video's vullen elkaar ook mooi aan in de videomarketing funnel:

Kiezen voor een promotiefilm bedrijf: wat is de werkwijze van Pro Motion Film en waarom is deze succesvol?

Promotiefilm met het DNA van jouw bedrijf

Wij maken een promotiefilm die het DNA van jouw bedrijf vangt. Daarmee bedoelen we dat de video perfect rijmt met de visie en huisstijl van je bedrijf.

Want een promotiefilm maken is niet alleen waardevol omdat je een actie of product kunt aanprijzen, maar ook omdat je de merkbeleving van het bedrijf hiermee kunt versterken. De promotiefilm moet dus aansluiten bij de identiteit van je organisatie.

Extra zichtbaar met extra content

We willen niet dat jouw promotievideo nergens is te vinden. Want daar heb je niets aan. Daarom proberen we binnen de opnamedag ook altijd extra content op te nemen zoals social teasers of andere aanvullende video's geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld YouTube, LinkedIn of Instagram.

Waarom zou ik mijn promotiefilm aan jullie promotievideo bedrijf uitbesteden?

What's in a name? Wij heten Pro Motion Film, omdat we ons al jarenlang specialiseren in promotiefilms produceren. Hier ligt echt onze passie.

We hebben honderden promotiefilms gemaakt. Voor allemaal verschillende branches en op locaties in heel Nederland en daarbuiten. We hebben een groot netwerk aan ervaren makers en terugkerende klanten die op Google tevreden reviews achterlaten. En we hebben een workflow ontwikkeld waardoor promotiefilms maken heel snel gaat, voor een voordelig budget. Wij houden rekening met jouw budget voor de promotiefilm kosten!

Ontdek in de video hieronder waarom TKB hun promotiefilm produceren uitbesteedt aan Pro Motion Film. ↓

Hoe lang duurt het om een promotiefilm te produceren?

Van start tot oplevering duurt een promotiefilm produceren gemiddeld een paar weken. Bij spoedprojecten kan een video soms dezelfde dag nog opgeleverd worden. Het gemiddelde promotiefilm traject ziet er ongeveer zo uit:

Nadat alle noodzakelijke voorbereidingen getroffen zijn, kunnen de opnames op korte termijn ingepland worden. Meestal duurt het voorbereidingstraject maximaal 1 tot 2 weken. Het kan uiteraard langer duren, als je meer tijd nodig hebt om alles intern goed voor te bereiden.

Na de filmdag(en) kan de promotiefilm meestal binnen een week worden opgeleverd. Houdt ongeveer twee weken aan als er meerdere opnamedagen bij komen kijken, of als de promotiefilm bestaat uit maatwerk animatie of een voice-over.

Hoe maak je een promotiefilm, heb je een voorbeeld?

Je wilt natuurlijk een promotiefilm maken waarmee je je kijker overtuigt actie te ondernemen. Een paar tips voor als je hiermee aan de slag gaat.

1. Sterk openingsbeeld
Een goede promotievideo bestaat uit mooie beelden. Hiermee wil je in korte tijd impact creëren bij je kijker. Dat betekent dat je ook vooral met een sterk openingsbeeld moet beginnen: een beeld waarmee je gelijk de aandacht trekt.

Dat kan een pakkende uitspraak zijn die meteen blijft hangen. Of een sterke visual.

2. Compacte boodschap
Je verhaal moet compact en to the point zijn. Hiermee wil je de kijker verleiden om je product te kopen, een dienst af te nemen of ergens naar toe te gaan. Dus de kijker moet wel snappen wat jij te bieden hebt en wat er voor hem of haar in zit. Zet je verhaal daarom kort en bondig op papier in de vorm van een script voordat je gaat opnemen.

3. Voice-over
Je kunt natuurlijk op camera je hele verhaal doen. Maar vaak wordt je promotiefilm professioneler, compacter en ook rustiger als je het verhaal brengt via een professionele voice-over. Dit kun je zelf inspreken of uitbesteden. Er zijn online veel professionele voice-overs te vinden die je kunt inhuren voor een paar honderd euro.

4. Muziekgebruik
Je wilt een promotiefilm maken in de juiste stemming. Daarmee kun je een positief gevoel oproepen bij je kijker. Hiervoor is muziek het ideale middel. Als je de muziek goed kiest en timed met de beelden, dan kan dit echt het verschil maken. Er zijn meerdere muziekdatabases die je hiervoor kunt raadplegen. Wij hebben bijvoorbeeld een abonnement op de muzieklibrary Artlist. Voor een paar tientjes kun je via andere kanalen ook rechtenvrije muziek aankopen.

5. Call to action
Een promotiefilm heeft als doel om iemand aan te zetten tot actie. Dat doe je door middel van een sterke call to action aan het eind van je video. Met tekst kun je aangeven wat voor actie je wilt dat de kijker onderneemt.

Kun je een drone promotiefilm gebruiken voor de WOW-factor?

Eén van de filmtechnieken die de afgelopen jaren ontzettend aan populariteit heeft gewonnen zijn opnames met een drone. Het unieke van een drone is dat je opnames vanuit vogelperspectief kunt laten zien. Dat zijn point of view shots die wij als mens nooit met ons blote oog zouden kunnen waarnemen. Daardoor trekt een opname met drone altijd de aandacht en ziet dit er super gaaf uit.

TIP: Zorg er wel voor dat het shot gestabiliseerd is. En dat je alleen op locaties filmt waar je toestemming hebt om met een drone de lucht in te gaan.

Promotiefilm maken: tips over wat je wel (en vooral niet) moet doen!

Wanneer wij voor onze opdrachtgevers een promotiefilm maken, dan zijn we altijd bezig met maatwerk leveren: een film die zo in elkaar zit dat de opdrachtgever daarmee al hun doelen behaalt. Het is dus niet zomaar "even snel een filmpje maken".

Nee, er komt een hoop liefde en arbeid aan te pas om echt een onderscheidende promotiefilm neer te zetten. Het verhaal, de muziek, het geluid, de visuals, dialoog en call to action: alles moet kloppen. Want een goede video gaat jou veel meer klanten en bezoekers opleveren dan een promotiefilm met nietszeggende inhoud, waarbij de montage niet lekker loopt en de shots er amateuristisch uitzien.

Dus als je zelf een promotiefilm gaat maken, dan is het zeker waardevol om jezelf van tevoren goed te verdiepen in wat een promotiefilm goed, effectief en professioneel maakt.

Ontdek het met de volgende tips:

  1. Script voorbereiding: Begin met een gedetailleerd script om je verhaal duidelijk en efficiënt te vertellen. Dit zorgt voor een soepel opnameproces en tilt je promotiefilm naar een hoger niveau.
  2. Compacte boodschap: Houd je verhaal kort en krachtig. Focus op wat essentieel is voor je doelgroep, vermijd herhaling en onnodige details.
  3. Sterke opening: Trek direct de aandacht met een indrukwekkend beeld of uitspraak. De eerste seconden zijn cruciaal om je kijker vast te houden.
  4. Visuele kracht: Gebruik sterke visuals in plaats van lange dialogen. Ondersteun je boodschap met sfeervolle beelden (B-roll) voor een boeiende vertelling.
  5. Filmtechnieken: Investeer in goede apparatuur en technieken, zoals stabilizers en drones, voor professionele en vloeiende beelden. Let ook op goede belichting.
  6. Sfeer: Creëer een visuele ervaring die een gevoel oproept bij je doelgroep. Denk aan de opstelling van producten, casting, en de algehele sfeer.
  7. Locatie: Kies zorgvuldig je filmlocatie voor de juiste achtergrond en sfeer. Een goede locatie draagt bij aan de visuele kwaliteit van je promotiefilm.
  8. Experimenteer: Sta open voor improvisatie en creatieve ideeën tijdens het filmen. Afwijken van het script kan je film uniek en memorabel maken.
  9. Compacte montage: Een korte promotiefilm doet het goed, meestal tussen de 20-90 seconden, afhankelijk van het doel. Een strakke montage houdt de aandacht vast.
  10. Muziekgebruik: Kies zorgvuldig muziek die de emotie en boodschap van je film versterkt. Timing en afstemming op de beelden zijn cruciaal.
  11. Voice-over: Overweeg een professionele voice-over voor een heldere en professionele vertelling. Dit kan de film compacter en rustiger maken.
  12. Call to Action: Sluit af met een sterke oproep tot actie. Duidelijk aangeven wat de kijker kan doen na het zien van je film is essentieel.

Blunders die we vaak zien:

  1. Een trage promotievideo maken. Mensen hebben maar weinig geduld, dus houd de aandacht van begin tot eind vast met een flitsende edit en een helder to-the-point verhaal.
  2. Een promotiefilm online zetten die amateuristisch overkomt (krakkemikkig beeld en geluid).
  3. Een "Wij van wc eend" verhaal ophangen, te gescript en onpersoonlijk (niet geloofwaardig).
  4. Geen muziek gebruiken (een promotiefilm speelt juist in op emotie en gevoel). Goed gekozen muziek is dus heel belangrijk.
  5. Je promotiefilm online zetten in een donker hoekje op je site waar niemand 'm ziet.

Knalt jouw merk al van het scherm?

Deel je wensen en ontvang vrijblijvend advies.

30 minuten kennismaking inplannen

Portfolio

Wij maken video's die een authentiek en overtuigend beeld geven van jouw merk, product of dienst. En voor ons geldt hetzelfde als voor jou: je kunt wel vertellen wat je doet, maar eigenlijk moet je het gewoon laten zien:

Bekijk meer portfolio

Testimonials

Mis je nét dat beetje overtuiging? Dit is wat klanten zeggen over ons.

Wat een verademing!

Kees de Jong, Ondernemer, nlgroeit

Meerdere keren met Pro Motion Film gewerkt. Hebben feilloos door wat het eindresultaat moet zijn en werken daar ook naar. Snel, effectief en flexibel. Wat een verademing! Aanrader!

We werken echt heel graag met hen

Saskia Teunissen, Persuade

Al diverse projecten met Pro Motion Film gedaan en elke keer tot volle tevredenheid! Zeer goede edits, flexibel, snel en betrouwbaar. We werken echt heel graag met hen.

Testimonial Laurens

Denken goed met je mee

Laurens Hilboezen, Eigenaar, Viewie Media

Fijne partij om mee samen te werken! Denken goed met je mee en komen ook met goede ideeën om de video nog vetter en beter te maken. Aanrader!

Uiterst responsief en professioneel

Sarah Rouwendal, Digital Marketing Specialist, Giarte Media Group B.V.

Het was geweldig werken met Pro Motion Film! Het team is uiterst responsief en professioneel, en we waren blij met het geleverde eindresultaat voor een geweldige prijs. Zou het zeker aanraden!

Ik ben super blij met onze bedrijfsfilm

Maartje Mutter, Marketing Manager, Baseflow

Pro Motion Film is een professioneel bedrijf dat ik van harte zou aanbevelen! Ze begrepen onze wensen, de communicatie was goed en ze zijn prettig in de omgang. Ik ben super blij met het resultaat, een te gekke bedrijfsfilm waar we trots op zijn!

Testimonial Stage-USA

Mooi resultaat

Andries Bonneur, Stage-USA

De afgelopen maanden met zeer veel plezier samengewerkt met Pro Motion Film. 3 video's van top kwaliteit geleverd voor ons bedrijf. Zeer tevreden, snelle communicatie en een mooi resultaat. Ik kan deze partij van harte aanbevelen!

Jouw doelgroep overtuigen met authentieke videocontent? Gaan we doen.

Ik plan graag een gesprek van 30 minuten waarin we de mogelijkheden doornemen.

- Niels de Groot

Videostrateeg

[email protected]

Maak een afspraak