Aftermovie laten maken? Stel nou, hè, dat je evenement compleet mislukt. Stromende regen, zandstorm, stroomstoring, nauwelijks bezoekers of deelnemers: compleet in het water gevallen. Zelfs dán moet je een aftermovie laten maken. Want er zijn altijd mooie momenten. En als ze er niet zijn, zorgen wij dat ze in ieder geval mooi in beeld worden gebracht.
Verbinding en impact
Even zonder dollen, we gaan natuurlijk uit van een geslaagd evenement. Dan moet je helemaal een aftermovie laten maken. Want een aftermovie verbindt. Hiermee geef je de bezoekers iets dat ze kunnen delen: met elkaar, met de thuisblijvers, met toekomstige bezoekers. Een aftermovie is dus ook meteen reclame waarmee je de impact van je event vergroot.

Meerdere keren met Pro Motion Film gewerkt. Hebben feilloos door wat het eindresultaat moet zijn en werken daar ook naar. Snel, effectief en flexibel. Wat een verademing! Aanrader!
Juiste stijl en sfeer
Elke aftermovie die we maken ademt in alles de stijl en sfeer
van het evenement. Er zijn verschillende formats mogelijk, zoals
een compilatie van de highlights, interviews,
korte quotes van bezoekers en outtakes uit presentaties. Je kunt
ook verschillende formats combineren. Heb je meteen meerdere
video's om te delen voor extra exposure. Een paar voorbeelden
(geluid aan!):
Welverdiend toetje
Een aftermovie is het toetje dat elk mooi evenement verdient. Bel 020-233 33 51 of mail naar [email protected]. Dan bespreken we - uiteraard geheel vrijblijvend - de mogelijkheden.
✅ Specialist in spoedklussen
✅ Cinematografische storytelling
✅ Meer video's voor minder
Veelgestelde vragen en tips over een aftermovie laten maken
1. Hoe breng je product en klant op één lijn?
Een belangrijk voordeel van een aftermovie is dat het een gevoel van 'saamhorigheid' creëert.
Dat geldt met name voor festivals en shows. Je kunt als klant zeggen 'ik was erbij', 'ik maakte er onderdeel van uit'. Dat is uiteindelijk wat je als productaanbieder wilt bereiken: jouw product integreren in de identiteit van je klanten.
Met behulp van een aftermovie kan je ook je dank en waardering uitspreken, bijvoorbeeld een artiest die zijn fans vertelt dat de ervaring zonder hen niet hetzelfde zou zijn geweest. Dat is per slot van rekening wat je als fan wilt horen.
De verbindende factor is heel belangrijk: deze laat zien dat je deel bent van de 'club'.
2. Wat kan je allemaal opnemen in een aftermovie?
Tijdens evenementen heeft het altijd zin om losse individuen uit te lichten en te interviewen.
Laat zien hoe zij op bepaalde zaken (waar iedereen bij betrokken was) reageren en laat een paar oneliners zien in het eindresultaat. Zo geef je een mooi beeld van hoe klanten of gasten in het evenement stonden.
Dat geeft je als kijker de mogelijkheid je met deze personen te identificeren en te denken: 'Hé, zij hebben het erg naar hun zin; als ik daar ben, zal ik ook plezier hebben.'
3. Hoe richt je je in een aftermovie tot het publiek?
Het is altijd aan te raden om dankbaarheid te tonen. Bedank mensen voor hun komst en laat weten dat zij mede voor het succes hebben gezorgd.
Een evenement, show of voorstelling is niet hetzelfde zonder publiek: centraal staat de wisselwerking tussen publiek en artiest. Met een simpel dankwoordje kan je iemand over de streep trekken en wellicht voor jaren aan je binden.
Het publiek van de aftermovie beperkt zich nooit alleen tot de mensen die aanwezig waren, ook voor een buitenstander moet deze toegevoegde waarde hebben. Bijvoorbeeld: 'je was er deze keer niet bij, maar niet getreurd: er komt een volgende editie! Dan ben je van harte welkom!'
4. Wat levert een aftermovie mij op?
Het gewenste 'roze' brileffect: een aftermovie is meer dan een samenvatting, maar vooral ook een feel goodimpressie. Een aftermovie laat de mooie kanten (de hoogtepunten) van een evenement zien.
Over roze brillen gesproken, bekijk hier de aftermovie die wij maakten voor TKB. ↓
-
Videomarketing voor TKB
De incassospecialisten van TKB vroegen ons om hun videomarketing handen en voeten te geven. Voor het resultaat kregen we de handjes op elkaar.
5. Wat hoort er niet thuis in een aftermovie?
Een aftermovie is slechts enkele minuten lang. Dat betekent: keuzes maken. Veel dingen schrappen, maar toch de illusie van een totaalplaatje in stand houden.
Hoe verbreek je die illusie? Door te veel in te zoomen op individuele ervaringen. Shots van individuen zijn prima, maar deze mogen over het algemeen niet langer dan enkele secondes duren. Het is belangrijk ook de 'grote lijn' in beeld te brengen, onder andere door te laten zien wat er centraal op het podium gebeurt, of door een overzichtsbeeld met een dronecamera te laten zien. Je dient de chronologische volgorde in principe niet te verbreken. Hou het bij hoogtepunten: niet de hele speech, maar één sterke oneliner. Less is more.
6. Wat maakt aftermovies tegenwoordig zo populair?
Aftermovies zijn echt iets van deze tijd. Dat heeft onder meer te maken met de opkomst van live evenementen. Omdat aftermovies vrij kort zijn, zijn ze ideaal in te zetten op YouTube en op verschillende sociale mediaplatformen. Een aftermovie geeft liefhebbers van festivals de eerste indruk van wat ze zoal mogen verwachten.
Het leuke van een aftermovie is dat het eigenlijk een soort verkapte reclamespot is. Het is de realiteit, maar dan gezien door een roze bril.
7. Waarom zou ik een aftermovie bij jullie laten maken?
Het in elkaar zetten van een aftermovie is makkelijker gezegd dan gedaan. Het resultaat bedraagt maar enkele minuten, maar daarvoor is wel een selectie gemaakt uit misschien wel uren film. Hoe groter het evenement of de gebeurtenis, hoe meer beeldmateriaal je zult hebben en hoe meer je in elkaar zult moeten schuiven om een totaalbeeld te creëren.
Pro Motion Film geeft jouw evenement het 'toetje' dat het verdient. Of de kers op je taart, zo je wilt. ↓
Jouw bedrijf boosten met een doeltreffende aftermovie?
Neem nu contact met ons op via het offerte-formulier en ontvang direct vrijblijvend alle informatie die je nodig hebt.
✅ 12 + jaar ervaring met het produceren van conversieverhogende aftermovies
✅ Voordelige productiekosten bij afname van een serie video's
✅ Vrijblijvend advies over videomarketing
JE DOELGROEP BEREIKEN, INFORMEREN EN OVERTUIGEN MET EEN AFTERMOVIE?
Deel je wensen en ontvang vrijblijvend advies over videomarketing.