Wrijf de thuisblijvers in wat ze gemist hebben.
Creëer een hoge betrokkenheid op sociale media met een prachtige aftermovie van jouw evenement. Nu met extra videoversie voor social media.

Beoordeling van klanten: 5/5 52 beoordelingen

Aftermovie laten maken

Aftermovie laten maken? Stel nou, hè, dat je evenement compleet mislukt. Stromende regen, zandstorm, stroomstoring, nauwelijks bezoekers of deelnemers: compleet in het water gevallen. Zelfs dán moet je een aftermovie laten maken. Want er zijn altijd mooie momenten. En als ze er niet zijn, zorgen wij dat ze in ieder geval mooi in beeld worden gebracht.

Alle voordelen van een goede aftermovie op een rijtje

Het mooie van een aftermovie is dat je deze voor meerdere doeleinden kunt gebruiken. Bijvoorbeeld als bedankje voor bezoekers die er bij waren. Maar je kunt een aftermovie ook weer gebruiken als promotiefilm voor een volgende editie.

Het maken van een goede aftermovie kan veel waarde hebben voor je organisatie. Met zo'n film sta je echt in verbinding met je doelgroep. Een evenement heeft vaak een feestelijk gehalte en een video hierover levert dus allemaal positieve aandacht op.

1. Aftermovie geeft een community gevoel

Een aftermovie laten maken met en over de bezoekers van jullie evenement levert een gevoel van saamhorigheid op. Deel de film als bedankje en je zult zien dat de aftermovie een verbindende factor heeft: jij was er bij, je hoort bij de club, zien we je de volgende keer weer?

2. Goed voor je merkbeleving

Een aftermovie bestaat doorgaans uit de feestelijke highlights van jullie evenement. Allemaal sterke visuals. Laat die sterke beelden zien in combinatie met 'branded' shots van bijvoorbeeld je logo in beeld.

Zo presenteer je je merk als een ervaring, of zelfs een heuze lifestyle. De aftermovie film je als het even kan op een mooie locatie waar je doelgroep zich verzamelt om met elkaar kennis te delen of iets te vieren. Zo'n locatie is waardevol als jullie van een kantoorimago af willen!

3. Social proof

In een aftermovie kun je jouw doelgroep en huidige klanten in beeld brengen. Je kunt ze ook wat laten vertellen over hun ervaring met jullie merk. Zo lever je aan nieuwe partijen social proof dat jullie een leuk en betrouwbaar merk zijn.

4. Promotie voor een volgend evenement

Tot slot is een aftermovie ook nog eens een waardevolle promotiefilm. Deel zo'n video op jullie social kanalen en website in aanloop naar een nieuw evenement en je versterkt de kans dat het volgende evenement weer een succes wordt.

Evenement filmen: deze video's kun je allemaal maken

Als je filmopnames laat maken tijdens je evenement, denk dan verder dan alleen die aftermovie. Zo haal je veel meer rendement uit de ingehuurde cameraman of cameraploeg. Je betaalt misschien wat meer voor de montage, maar dat is het helemaal waard als je kijkt naar de video's die het oplevert.

Het opnemen van meerdere video's is toepasbaar op allerlei evenementen, van grote beurs events en festivals tot kleine workshops en trainingen.

Je doelgroep bereiken, informeren en overtuigen met een aftermovie?

Neem contact op voor meer informatie

Wat voor video's kun je laten filmen op een evenement?

1. Aftermovie als basis

De eerste reden om op je evenement te filmen is om een goede sfeerimpressie te maken. Die kun je inzetten als nageniet momentje voor je bezoekers. Of als promotiefilm voor een volgende editie.

2. Ervaringen van bezoekers

Tijdens de opnames kun je jouw bezoekers ook vragen om op camera een review te geven over het evenement. Dat levert allerlei extra video's op, die je los kunt publiceren op je site of social media kanalen.

Vragen die je kunt stellen:

  • Waarom ben je hier naartoe gekomen?
  • Wat vind je van het evenement?
  • Wat vind je van het programma?
  • Wat is je grootste outtake?
  • Waarom raad je anderen dit evenement aan?

3. Interviews

Lopen er experts of bekende mensen rond op je evenement? Het levert gegarandeerd waardevolle video content op als je ze gaat interviewen. Een bekend gezicht of iemand met kennis en autoriteit komt overtuigend over op camera. Interview deze mensen en je hebt sterke content om met je doelgroep te delen.

4. Presentaties

Vinden er podiumactiviteiten plaats? Leuk om dat in een videoregistratie door meerdere camera's vast te laten leggen.

Tijdens een presentatie wordt vast en zeker waardevolle informatie gedeeld die je later weer met jouw doelgroep via social kanalen kunt delen. Of je kunt de opnames intern verspreiden onder je collega's. Gaat het om een training of workshop? Soms kun je zo'n registratie dan als online seminar publiceren.

Een goede event video laten maken creëert dus in de eerste plaats verbinding en impact

Even zonder dollen, we gaan natuurlijk uit van een geslaagd evenement. Dan moet je helemaal een event video laten maken. Want een event video verbindt. Hiermee geef je de bezoekers iets dat ze kunnen delen: met elkaar, met de thuisblijvers, met toekomstige bezoekers. Een event video laten maken is dus ook meteen reclame waarmee je de impact van je event vergroot.

Wanneer een aftermovie uitbesteden?

Heb je hulp nodig bij het maken van een professionele aftermovie die op alle bovenstaande punten scoort? Denk er dan over om de productie van je aftermovie professioneel uit te besteden. Bij een groot of terugkerend evenement is dat de investering meer dan waard.

Filmtechnieken

Je kunt je aftermovie heel professioneel aanpakken door verschillende filmtechnieken te gebruiken. Denk aan slow motion, werken met stabilizers of opnames met een drone. Wil je een aftermovie op het hoogste niveau, dan doe je er goed aan om een cameraploeg in te huren. Bij kleinschalige evenementen kom je ook goed weg met een ervaren cameraman.

Professionele cameraploeg

Een professionele cameraploeg of cameraman zal helpen om de aftermovie van je evenement zo mooi mogelijk in beeld te brengen. Een cameraploeg heeft veel ervaring met opnames van aftermovies op evenementen en weet waar de echt mooie beelden te halen zijn. Door middel van slimme regie kunnen zij de opgenomen interviews en quotes zo sturen dat mensen op beeld uitspraken doen die voor jouw video echt waardevol zijn.

Een paar voorbeelden (geluid aan!):

Onze laatste Aftermovies

ETHGlobal

Visietech

Yellowtail

Login VSI

TKB

Jong Logistiek Nederland

Wat een verademing!

Kees de Jong, Ondernemer, nlgroeit

Meerdere keren met Pro Motion Film gewerkt. Hebben feilloos door wat het eindresultaat moet zijn en werken daar ook naar. Snel, effectief en flexibel. Wat een verademing! Aanrader!

Een professionele aftermovie in de juiste stijl en sfeer

Elke aftermovie die we maken ademt in alles de stijl en sfeer van het evenement. Er zijn verschillende formats mogelijk, zoals een compilatie van de highlights, interviews, korte quotes van bezoekers en outtakes uit presentaties. Je kunt ook verschillende formats combineren. Heb je meteen meerdere video's om te delen voor extra exposure.

Aftermovie filmen
Duiding tijdens zakelijk evenement

Dit is waarom onze klanten een aftermovie van Pro Motion Film kiezen

✅ Kwaliteit

Met trots kunnen we zeggen dat we al sinds 2011 aftermovies maken en inmiddels 250+ bedrijven hebben geholpen met meer dan 1400 videoproducties. We weten daardoor precies wat werkt, en wat niet.

✅ Strakke edits op muziek

Een sterke sfeerimpressie valt of staat door de combinatie van beeld en muziek. Onze editors zijn daarom getraind om de opnames ritmisch te editen op passende muziek, op die manier blijft de aftermovie echt hangen bij je doelgroep.

✅ Snelheid

Wij weten dat een aftermovie snel online moet. Daarom leveren we jouw aftermovie binnen 1 tot 2 werkdagen aan. Dezelfde snelheid zie je terug tijdens het filmen: in een fijn hoog tempo draaien we alle shots die we nodig hebben voor een fantastische aftermovie.

Jouw bedrijf boosten met een doeltreffende aftermovie?

Neem nu contact met ons op via het offerte-formulier en ontvang direct vrijblijvend alle informatie die je nodig hebt.

Hoe gebruik je een aftermovie in je marketingstrategie?

Een aftermovie kun je op meerdere manieren effectief inzetten.

De meest populaire reden om een aftermovie te laten maken is dat je deze kort na het evenement via LinkedIn kunt delen met je volgers. Tag gastsprekers en bezoekers in je bericht en de kans is groot dat zij de aftermovie ook met hun netwerk zullen delen.

Je kunt een aftermovie ook gebruiken als promotiefilm voor de volgende editie van je event. Vaak maken wij daarom ook een langere versie met bijvoorbeeld quotes van bezoekers. In deze video kun je vertellen waarom het waardevol is om bij het event aanwezig te zijn.

Gemiddelde kosten van een aftermovie

Wat zijn de gemiddelde kosten van het laten maken van een aftermovie? De onderstaande prijzen geven je een idee over de kosten van een aftermovie laten maken. Genoemde prijzen zijn exclusief btw, reiskosten, professionele voice-over en maatwerk graphics.

Aftermovie Tarieven 2024

Aftermovie Pro 4 uur filmen met cameraman, aftermovie van 60 seconden € 1.170
Aftermovie Premium 8 uur filmen met cameraman, aftermovie van 120 seconden met interviews € 1.550

Nu bij de kosten van een aftermovie inbegrepen: extra videoversie voor social media.

Vraag vrijblijvend informatie en offerte op maat aan

Dit is wat klanten zeggen over onze aftermovies

Fijne mensen, snelle service, snelle oplevering

Sigrid Koekoek, Directeur, Visietech b.v.

Met ons 25 jarig jubileum van ons bedrijf hebben wij een geweldige herinnering in de vorm van foto en video van Pro Motion Film ontvangen. Onzichtbaar bewogen zij zich door ons evenement en hebben daarmee geweldige beelden gemaakt. Aanrader! Fijne mensen, snelle service, snelle oplevering van producten, top!

Review aftermovie videograaf

Waren op zoek naar videograaf voor aftermovie

Marleen Mulder , Marketing medewerker, Gadero

Voor ons personeelsfeest waren wij op zoek naar een videograaf die voor ons een mooie aftermovie kon maken. Niels en Justin hebben erg mooi werk geleverd en wij kunnen terugkijken op een mooi feest!

Review Vincent

Alles aan gedaan om het eindproduct helemaal naar wens te maken

Vincent Both, Regio ambassadeur West, Jong Logistiek Nederland

Kwaliteit, snelheid en vriendelijkheid. Het contact met Niels van Pro Motion Film is altijd soepel verlopen. Bovendien is de video van hoge kwaliteit, snel opgeleverd, wordt er actief geluisterd naar feedback en alles aan gedaan zodat het eindproduct helemaal naar wens is. Top bedrijf!

Review Nynke

Heeft ons evenement prachtig vastgelegd

Nynke Hogeveen, Marketing Communications Specialist , DATPROF

Pro Motion Film heeft onze DATPROF Experience in Zaandam prachtig vastgelegd. Professioneel maar informeel in de omgang. Goeie en snelle communicatie en mooi resultaat!

Evenement video laten filmen door een videograaf van Pro Motion Film?

Wil je een evenement laten filmen? Dan kan Pro Motion Film je daar goed bij helpen. Alle bovenstaande voorbeelden van het filmen van een evenement zijn door ons geproduceerd, onze evenement videografen hebben dus veel ervaring met het filmen van video's voor evenementen en weten goed hoe we jouw organisatie met zo'n evenement video op de kaart kunnen zetten!

Aftermovie laten maken? Jouw welverdiende toetje

Een aftermovie is het toetje dat elk mooi evenement verdient. Bel 020-233 33 51 of mail naar [email protected]. Dan bespreken we - uiteraard geheel vrijblijvend - de mogelijkheden.

✅ Specialist in spoedklussen

✅ Cinematografische storytelling

✅ Meer video's voor minder

Neem contact op

Veelgestelde vragen over een aftermovie laten maken

Hoe maak je een geweldige aftermovie?

Je wilt een geweldige aftermovie maken. Wat komt daar allemaal bij kijken? Dit zijn drie belangrijke punten om in gedachten te houden als je een aftermovie gaat maken.

1. Sfeer vastleggen

Een goede aftermovie draait om sfeer vastleggen, op een zo mooi mogelijke manier. Het mag er in de film zeker nog een tikkeltje sprookjesachtiger uitzien dan in het echt. Dat doe je door de highlights in beeld te brengen: de momenten dat je een volle zaal hebt, bekende sprekers of optredens, noem maar op. Laat de cameraman professionele composities filmen, draai opnamen in slow motion, zo ontstaat er een geweldige video.

2. Testimonials toevoegen

Naast mooie beelden wil je natuurlijk ook genoeg social proof verzamelen: bezoekers die op camera laten weten dat je evenement echt de moeite waard was. Laat de cameraman dus rondlopen op zoek naar bezoekers met een vriendelijke kop en vlotte babbel.

Interview de bezoekers over wat ze er van vonden, wat hun grootste take away of eye opener was, en waarom ze anderen ook aanraden om naar dit evenement toe te gaan.

3. Positieve energie

Wat is de ideale formule voor een aftermovie? Dat is per situatie verschillend. Maar een up-tempo videomontage met feel-good muziek onder de beelden doet vaak wonderen.

Een aftermovie moet positieve energie brengen. Hiermee laat je zien dat je evenement een groot succes was. Zo kunnen bezoekers de dag op een leuke manier herbeleven. En mensen die het gemist hebben voelen zich uitgedaagd om er de volgende editie wel bij te zijn.

Aftermovie maken liever uitbesteden?

Je eigen team een aftermovie laten maken is natuurlijk voordelig, maar als je een aftermovie professioneel laat opnemen krijg je pas echt mooie beelden. Zo'n aftermovie kun je met trots verspreiden en ook inzetten ter promotie van een volgende editie.

Pro Motion Film heeft veel ervaring met het maken van een aftermovie: een video met de highlights van je evenement en een video waarin je bezoekers hun enthousiaste ervaringen delen. De video kan soms nog dezelfde dag worden opgeleverd. Daarnaast denken we met je mee hoe je nog meer video content uit de opnamen kunt halen, denk aan presentatievideo's, interviews of losse testimonial video's.

Hoe brengt een professionele aftermovie je product en klant samen?

Een belangrijk voordeel van een aftermovie is dat het een gevoel van 'saamhorigheid' creëert.

Dat geldt ook zeker voor zakelijke events. Je kunt als klant zeggen 'ik was erbij', 'ik maakte er onderdeel van uit'. Dat is uiteindelijk wat je als productaanbieder wilt bereiken: jouw product integreren in de identiteit van je klanten.

De verbindende factor is heel belangrijk: deze laat zien dat je deel bent van de 'club'.

Welke zakelijke evenementen lenen zich goed voor aftermovies?

1. Aftermovie van een symposium

Stel je voor, je organiseert een symposium op een unieke locatie met een prachtige zaal waar gastsprekers hun inspirerende verhalen delen en boeiende presentaties houden. Dit is het perfecte moment om een aftermovie te maken die niet alleen de inhoudelijke rijkdom van het evenement vastlegt, maar ook de dynamische sfeer van de locatie.

Bekijk hier een voorbeeld van het bedrijf Grip op Finance:

2. Aftermovie van partnerdag

Ontdek de kracht van verbinding tijdens onze gebruikers- en partnerdagen! Deze evenementen zijn de perfecte gelegenheid om in een ontspannen sfeer te netwerken en waardevolle gesprekken te voeren. En het beste? We koppelen het nuttige aan het aangename door een unieke activiteit aan de dag toe te voegen.

Neem bijvoorbeeld de recente partnerdag van softwaregigant Login VSI. Dit was niet zomaar een netwerkevenement; het was een dag vol adrenaline op het circuit van Zandvoort. Onze partners stapten in de bestuurdersstoel van brullende Lamborghini's voor een onvergetelijke race-ervaring.

Wil je een voorproefje van de actie? Bekijk de aftermovie en voel de snelheid en opwinding die onze partners hebben ervaren.

Da's wel even iets anders dan een potje bowlen.

Het levert zo'n gave video op dat je haast een partnerdag als bedrijf zou organiseren alleen al zodat je er een aftermovie van kan schieten.

Het heeft een beetje dezelfde sfeer als het volgende voorbeeld. Lekker luchtig en informeel. Een fantastische video voor de merkbeleving.

3. Aftermovie van personeelfeest

Ben je verantwoordelijk voor het organiseren van een bedrijfsuitje of het jaarlijkse personeelsfeest? Dit is de perfecte kans om de unieke sfeer van jouw bedrijf vast te leggen! Met professionele event videografie leg je niet alleen de gezelligheid en de leuke momenten vast, maar je toont ook aan de wereld hoe geweldig jouw team is. Zo'n feel-good vibe straalt af op je bedrijf en heeft een positieve invloed op hoe jouw doelgroep naar je product kijkt. Laat zien wat jouw bedrijf bijzonder maakt en trek nieuwe talenten en klanten aan!

Bekijk de aftermovie die we hebben gemaakt voor incassobureau TKB

Vaak wordt gedacht dat een incassobureau een saai en stoffig imago heeft, maar deze video bewijst het tegendeel.

Wat event videografie zo krachtig maakt, is de veelzijdigheid ervan. Het is niet alleen een uitstekende bedrijfsvideo die potentiële klanten aantrekt, maar het dient ook als een inspirerende recruitment video. Het laat zien dat het team niet alleen hard werkt, maar ook hard feest! Bij ons wil je zijn - wij weten hoe we een onvergetelijk feest moeten organiseren.

4. Aftermovie van opening nieuw kantoor

Is jouw bedrijf toe aan een frisse start in een nieuw kantoorpand? Groei betekent verandering, en soms betekent dat een verhuizing naar een ruimere omgeving.

Voor grote bedrijven met meerdere vestigingen is het essentieel om elke nieuwe locatie te markeren met een dynamische video die de aandacht trekt.

Of je nu verhuist, uitbreidt, renoveert, of een nieuw interieur installeert, elke stap is een bewijs van vooruitgang en investering in een betere werkomgeving.

Deze mijlpalen verdienen het om gevierd te worden met een sfeervolle video-impressie van je nieuwe ruimte. Wat is een beter moment dan de officiële opening? Combineer het nuttige met het aangename door een feestelijke bijeenkomst met collega's, klanten en partners, en je hebt de perfecte ingrediënten voor een gezellige aftermovie.

Zo'n video is niet alleen een feest voor het oog, maar ook een slimme marketingtool. Het heeft de charme van nieuws zonder de hardheid van directe marketing. Stuur het naar je klanten en ze zullen verleid worden om zelf de sfeer te komen proeven in je nieuwe kantoor, winkel, restaurant of showroom. Een uitnodiging die men niet kan weerstaan!

Aftermovie van de opening van een showroom:

5. Aftermovie van workshop

Organiseer je als bedrijf een workshop? Grijp de kans om een aftermovie te maken die de energie en het enthousiasme van de deelnemers vastlegt. Laat zien hoe ze leren en genieten, en geef ze een podium in je promotiemateriaal.

Doe je als bedrijf mee aan een workshop? Maak het onderdeel van je bedrijfscultuur door ook hiervan een aftermovie te produceren. Deel het als een nieuwsbericht met je doelgroep en collega's, en laat zien dat jouw team niet alleen samenwerkt, maar ook samen groeit.

6. Aftermovie van zakelijk congres

Misschien wel een van de meest voorkomende aftermovies bij bedrijven:

Een aftermovie van een zakelijk congres met sprekers en presentaties.

Wij filmen regelmatig aftermovies op zakelijke events. Meestal filmen we ook een inhoudelijke videoregistratie van presentaties en sprekers. En als we er toch zijn, is het mooi om dat te combineren met een korte sfeerimpressie van de dag. Deel deze unieke ervaring op LinkedIn en laat uw netwerk de sfeer van uw evenement ervaren!

7. Aftermovie van deelname aan internationaal evenement

De vorige voorbeelden waren allemaal relatief kleinschalige evenementen. Je kunt als bedrijf ook laten zien dat je meedoet aan een gigantisch groot evenement, of dat je deze zelfs hebt georganiseerd. Laat zien dat jij er bij hoort, torenhoge ambities hebt en ook een internationale speler bent.

Neem bijvoorbeeld onze aftermovie van een vooraanstaand crypto-evenement in Amsterdam, vastgelegd over drie dagen. Deze film biedt een nog rijkere kijkervaring dan onze eerdere projecten en benadrukt je status als een belangrijke speler in de branche.

Voorbeeld:

Wat kan je allemaal laten zien in een zakelijke event video?

Tijdens zakelijke evenementen heeft het altijd zin om losse individuen uit te lichten en te interviewen.

Laat zien hoe zij op bepaalde zaken (waar iedereen bij betrokken was) reageren en laat een paar oneliners zien in het eindresultaat. Zo geef je een mooi beeld van hoe klanten of gasten in het evenement stonden.
Dat geeft je als kijker de mogelijkheid je met deze personen te identificeren en te denken: 'Hé, zij hebben het erg naar hun zin; als ik daar ben, zal ik ook plezier hebben.'

Waar is de exacte aftermovie prijs van afhankelijk?

Aftermovie kosten hangen af van een aantal factoren. Heb je een cameraman nodig of hele cameraploeg? Hoelang duurt de video en hoe snel moet deze af zijn? Een indicatie van de kosten.

1. Cameraman of cameraploeg?

Wil je een aftermovie laten maken door alleen een cameraman? Of wil je opnames van het allerhoogste niveau, met een groot team, meerdere camera's en allerlei verschillende filmtechnieken zoals opnames met drone en camera stabilisatie systemen?

Wil je het groots aanpakken, dan hoort daar ook een hoger prijskaartje bij.

Vergeet niet dat alleen een cameraman inhuren ook vaak al garant staat voor hele mooie opnames. Wij raden een cameraploeg inhuren alleen aan als je ook interviews op locatie wilt opnemen, of een videoregistratie van de podiumsessies.

2. Spoed oplevering?

Meestal moet een aftermovie snel online. Dat houdt nog wel eens in dat de video editor 's avonds laat of zelfs in de nacht door moet werken. Hieraan kunnen extra kosten verbonden zijn. De goedkopere optie is dus om af te spreken dat je wel een paar dagen kunt wachten.

3. Aftermovie met quotes?

Wil je een aftermovie met testimonials van de bezoekers of andere quotes opnemen? Dan kost het de editor wat meer werk om de aftermovie te monteren. Hij moet immers alle quotes beluisteren, tegen elkaar afwegen en hier een selectie van maken.

Aftermovie prijzen en opties: een overzicht

Aftermovie van 60 seconden Aantal Prijs
Opnames met cameraploeg en 2 camerasets 8 uur € 1.750
Opnames met cameraploeg en 2 camerasets 4 uur € 1.240
Opnames met cameraman en cameraset (meest gekozen) 8 uur € 925
Opnames met cameraman en cameraset 4 uur € 670
Videobewerking Aftermovie van 60 seconden incl. kleurcorrectie, muziek en revisie (meest gekozen) vaste prijs € 495
Meeprijs spoedoplevering zelfde dag vaste prijs € 250
Meeprijs aftermovie met quotes vaste prijs € 250
Losse presentatiefilmpjes, interviews, testimonials of extra social video's maatwerk vraag offerte aan

Hoe richt je je in een zakelijke aftermovie tot het publiek?

Het is altijd aan te raden om dankbaarheid te tonen. Bedank mensen voor hun komst en laat weten dat zij mede voor het succes hebben gezorgd.

Een evenement, show of voorstelling is niet hetzelfde zonder publiek: centraal staat de wisselwerking tussen publiek en sprekers. Met een simpel dankwoordje kan je iemand over de streep trekken en wellicht voor jaren aan je binden.

Het publiek van de aftermovie beperkt zich nooit alleen tot de mensen die aanwezig waren, ook voor een buitenstander moet deze toegevoegde waarde hebben. Bijvoorbeeld: 'je was er deze keer niet bij, maar niet getreurd: er komt een volgende editie! Dan ben je van harte welkom!'

Wat levert een zakelijke aftermovie op?

Het gewenste 'roze' brileffect: een aftermovie is meer dan een samenvatting, maar vooral ook een feel goodimpressie. Een aftermovie laat de mooie kanten (de hoogtepunten) van een evenement zien.

Wat hoort er niet thuis in een aftermovie van een business event?

Een aftermovie is slechts enkele minuten lang. Dat betekent: keuzes maken. Veel dingen schrappen, maar toch de illusie van een totaalplaatje in stand houden.

Hoe verbreek je die illusie? Door te veel in te zoomen op individuele ervaringen. Shots van individuen zijn prima, maar deze mogen over het algemeen niet langer dan enkele secondes duren. Het is belangrijk ook de 'grote lijn' in beeld te brengen, onder andere door te laten zien wat er centraal op het podium gebeurt, of door een overzichtsbeeld met een dronecamera te laten zien. Je dient de chronologische volgorde in principe niet te verbreken. Hou het bij hoogtepunten: niet de hele speech, maar één sterke oneliner. Less is more.

Wat maakt een aftermovie maken tegenwoordig zo populair?

Aftermovies zijn echt iets van deze tijd. Dat heeft onder meer te maken met de opkomst van live evenementen. Omdat aftermovies vrij kort zijn, zijn ze ideaal in te zetten op YouTube en op verschillende sociale mediaplatformen. Een aftermovie geeft liefhebbers van festivals de eerste indruk van wat ze zoal mogen verwachten.

Het leuke van een aftermovie is dat het eigenlijk een soort verkapte reclamespot is. Het is de realiteit, maar dan gezien door een roze bril.

Waarom een aftermovie laten maken via Pro Motion Film?

Het in elkaar zetten van een aftermovie is makkelijker gezegd dan gedaan. Het resultaat bedraagt maar enkele minuten, maar daarvoor is wel een selectie gemaakt uit misschien wel uren film. Hoe groter het evenement of de gebeurtenis, hoe meer beeldmateriaal je zult hebben en hoe meer je in elkaar zult moeten schuiven om een totaalbeeld te creëren.

Videoproductiebedrijf Pro Motion Film geeft jouw evenement het 'toetje' dat het verdient. Of de kers op je taart, zo je wilt. ↓

Klanten

Je videocontent helemaal uit handen geven? Wij zijn je partner. Voor deze merken maakten wij unieke en doeltreffende video's.

Geweldige resultaten behalen en je online zichtbaarheid opschalen met video? Gaan we doen.

Neem contact op

Niels de Groot

Videospecialist

Ik plan graag een gesprek van 30 minuten waarin ik jouw wensen bespreek.

[email protected]

Maak een afspraak

Videoproductie. Goed bekeken.

Meer weten over de mogelijkheden en kosten?

Neem contact op

Over Pro Motion Film

Over ons

Klantcases

Missie

Locaties

Tarieven

Producten

Videoproductie

Videomarketing

Bedrijfsfilm

Promotiefilm

Videocontent

Recruitment video

Testimonial video

Instructiefilm

Aftermovie

Videograaf

Video-editor

Contact & Bedrijfsinfo

Herengracht 420
1017 BZ Amsterdam

+31 (0)20 2333351

[email protected]

KVK: 53122526

BTW-nummer: NL001113213B92