Paid media is een marketingterm die verwijst naar het huren van advertentieruimte.
Hoewel je als bedrijf volledige controle hebt over de content die je op jouw eigen website plaatst, is dit vaak niet voldoende om genoeg omzet te draaien. Daarom moet je adverteren op pagina's van derden. Om het voor deze partijen de moeite waard te maken, betaal je voor deze advertentieruimte.
Er zijn verschillende vormen van paid media. Zo maken veel bedrijven gebruik van banners, reclames op radio en tv, advertenties in zoekmachines en nog veel meer. Wanneer je op zoek gaat naar geschikte locaties om jouw advertenties te plaatsen, is het belangrijk om rekening te houden met jouw specifieke doelgroep. Als je met name interesse hebt in het bereiken van jongeren, heeft het weinig nut om te betalen voor een reclamespotje op een radiostation voor klassieke muziek. Houd hier dus rekening mee.
Over de auteur
Online videostrateeg Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.