​YouTube bedrijfskanaal maken – 6 tips voor een succesvol YouTube bedrijfskanaal

Voor bedrijven is een actief YouTube kanaal tegenwoordig een must have. Een YouTube kanaal registreren is vrij simpel, maar daarna begint het echte werk: community building. Waar moet je op letten? Lees onze 6 tips voor een succesvol YouTube kanaal.

Een YouTube bedrijfskanaal maken, is slim voor je vindbaarheid online

Na Google is YouTube de grootste zoekmachine op internet. En je Google page ranking gaat ook nog eens omhoog als je veel gebruik maakt van YouTube video's (met titels en tags die overeenkomen met de content op je webpagina). Het is als bedrijf dus slim om een eigen YouTube bedrijfskanaal te maken.

Maar hoe tover je jouw YouTube kanaal in no time om tot een succesvol platform? Als videoproducent vinden wij het uiteraard belangrijk dat je video content optimaal bekeken wordt. Daarom geven wij hieronder 6 tips waarmee je met je bedrijf gegarandeerd succes hebt op YouTube en grote stappen maakt met videomarketing.

1. Koppel je video's aan een personality

Tip #1: je YouTube account heeft een vast gezicht nodig. Hiermee maak je je account persoonlijk. Dit kan iemand zijn van je bedrijf, representatief en met een vlotte babbel. Of misschien wil je liever een professionele presentator inhuren, dat kan natuurlijk ook.

Laat het gezicht van je video's ook terugkomen in de vormgeving van je pagina (banner, videostills).

2. Maak gebruik van een vaste huisstijl

Open iedere video met een leader, logo, of titel. Laat eenmalig een vaste huisstijl ontwerpen voor je video content: een huisstijlpakket met een logo-animatie, intro en op maat gemaakte naamtitels. Daarna inzetbaar voor al je video's. Ook dit zorgt weer voor herkenbaarheid.

3. Vaste muziektune voor je bedrijf

Naast vormgeving is muziek net zo belangrijk als onderdeel van je huisstijl. Dus in het verlengde van punt 2. Maak gebruik van een vaste huisstijl , is het slim om een catchy openingstune te gebruiken in je video's.

4. Werk met een teasend fragment

Begin je video met een teaser: een korte vooruitblik op wat je in de video gaat zien. Het kan dan gaan om een hint naar waardevolle informatie (kijk dus verder, dit moet je weten) of iets grappigs of onverwachts wat in de video gaat gebeuren (nieuwsgierigheid wekken).

5. Voeg een subscribe button toe aan je video

Wist je dat je bij je video-instellingen in-video links (kaarten of buttons) kunt aanmaken waarmee de kijker zich met een klik kan abonneren op jullie kanaal? Het is dus slim om die links aan het eind van iedere video toe te voegen. Op die manier verhoog je de kans op meer subscribers, en zodra iemand zich heeft geabonneerd op jou video's, krijgt deze persoon altijd bericht als jullie een nieuwe video publiceren.

6. Titel, tags en video-omschrijving

We noemden het al even in de inleiding van deze blog, tip #6: maak gebruik van slimme titels en video-tags die overeenkomen met de zoekwoorden van een specifieke pagina op je site (waar je de video gaat plaatsen). In de video-omschrijving onderaan de video kan je de inhoud van de video kort samenvatten en linken naar je website. Op die manier wordt de webpagina hoger geïndexeerd door Google.

YouTube bedrijfskanaal maken uit handen geven?

Hopelijk heb je wat aan deze tips en heb je voldoende informatie om te beginnen met het maken van een YouTube bedrijfskanaal.

Wil je het beheer van je YouTube kanaal liever uit handen geven, dan kunnen wij ook helpen met videomarketing. Wij helpen met het maken van een reeks branded video tot en met online publicatie.

Niet genoeg tips? Lees dan ook onze blog post met 8 tips over het online zetten en verspreiden van je video content.

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!