De Duitse multinational Testo maakt, hoe kan het ook anders met zo'n naam, meetapparatuur. Het bedrijf vroeg ons om een gebruikersvideo te maken van de Testo 557, die koelsystemen doormeet: type koudemiddel, druk, leidingtemperatuur, oververhitting en onderkoeling. En een video van de Testo 350, die wordt gebruikt om industriële cv-ketels en branders door te meten. Stookproef, rookgas en NOx-meting, dat soort dingen. Begint het al te duizelen? Ons wel… Hoe maak je daar nou een leuke en toegankelijke video van?
Testimonial en uitlegvideo ineen
In de video's vertellen installatietechnici die werken met de producten van Testo over hun ervaringen. Daarvoor kijken we mee over hun schouder: op het dak van een McDonald's-restaurant en bij een tuinder. Ze leggen op toegankelijke wijze uit wat ze doen en hoe de Testo 557 en 350 ze daarbij ondersteunen. Als bonus geven ze mede-techneuten een gebruikstip en Testo een tip ter verbetering. Zo creëerden we een authentieke, en daarmee extra overtuigende, testimonial en uitlegvideo ineen.
Wij hebben met Pro Motion Film intussen 3 gebruikersfilms opgenomen. Doel was een authentieke film van monteur naar monteur die zijn werkzaamheden deelt. Tot twee keer toe met regen en storm op een dak gestaan maar Niels en zijn team zijn gewoon doorgegaan. Met veel geduld de monteurs ondersteund in deze niet alledaagse actie. Testo is erg blij met de resultaten die uiteindelijk niet alleen in Nederland maar wereldwijd worden ingezet.
Uitlegvideo's voor vakmensen en studenten
Aanvullend hebben we een reeks van 10 educatieve uitlegvideo's gemaakt:
Karten en bijlwerpen
En natuurlijk: om de verbinding aan te gaan met je doelgroep mag er ook ruimte zijn voor luchtige videocontent. We maakten meerdere social video's voor Testo waaronder een aftermovie van hun partnerdag.
Ook het maximale uit je videomarketing halen?
Bel 020 233 33 51, mail naar [email protected] of vraag een gratis kennismakingsgesprek aan.