Commercial laten maken over je product of dienst? De kracht van een korte doelgerichte commercial is groot.
Adverteren online
Een commercial laten maken doe je om je als merk te onderscheiden tussen alle andere online content. Wie een groot publiek wil bereiken doet dit op internet. Doe je dit met video, dan zal je boodschap veel krachtiger overkomen.
Dat was al zo in de tijd dat commercials alleen op televisie kwamen. En dit is alleen maar sterker geworden nu ze online worden getoond. Bijvoorbeeld via In-stream advertising op YouTube zoals pre, mid en post roll advertenties.
VIDEO FACT: Waardering van video ads verhoogt de aankoop met 97% en merk betrokkenheid met 139% (Bron: Unruly)
Een goede commercial
Waar moet je op letten bij het maken van een commercial?
In de eerste plaats is het belangrijk dat de commercial aantrekkelijk is. Dat doe je bijvoorbeeld door een creatieve storyline te ontwikkelen. Het verhaal is de kracht als het om online advertising draait.
Voor het uitwerken van een sterk concept kun je het beste een professioneel videoproductiebedrijf inschakelen. Zij kunnen vervolgens ook de hele commercial produceren.
Commercial maken van hoge kwaliteit
Als het gaat om hoge kwaliteit van commercials, denk dan aan video's waar veel tijd aan is besteed. Een cameraploeg die zorgt voor de beste shots en optimaal licht en geluid op de set. De commercial maak je met goede acteurs en een sterke voice-over.
Zorg dat je boodschap kort en krachtig wordt weergegeven door het door een professionele editor te laten monteren. Daarmee zorg je ervoor dat jouw video er echt uitspringt ten opzichte van de concurrenten.
Commercial inzetten
Een commercial laten maken doe je voor online kanalen zoals YouTube. Hoe beter jouw commercial het doet op internet, hoe groter het succes. Er wordt online meer en meer tijd doorgebracht. Het is dus belangrijk dat jouw merk hier goed zichtbaar is.