Een webinar is een seminar, maar dan uitgezonden als video, enkel met online publiek. Het is een manier om via het internet kennis over te dragen via bijvoorbeeld een workshop, een lezing, een college of presentatie.
Omdat dit online gebeurt kun je met een webinar een groot aantal mensen bereiken. Het is dus een ideale manier om jouw bericht of kennis over te brengen. De deelnemers zitten achter hun mobiele apparaat of computer en de spreker(s) zijn te horen en te zien. Het is dus een manier van one-to-many communicatie.
Een gat in de markt
Webinars groeien in populariteit en worden eigenlijk nog relatief weinig toegepast. Voor een bedrijf is dit dus nog een manier van marketing waar weinig concurrentie op te vinden is. En het goede nieuws is dat de gemiddelde kijktijd van webinars bijna 1 uur is. De berichten worden dus langer en niet korter, zoals bij vele andere mediakanalen het geval is. Daarnaast is het ook een goedkope marketing methode.
Wil je een goede webinar maken, dan gebruik je hier een professionele cameraman voor. De kwaliteit van het beeld is essentieel voor het succes. Kies je voor een videoproductiebedrijf, dan hoef je je helemaal nergens zorgen over te maken en wordt jouw webinar vast druk bezocht.
Meer gerelateerde begrippen
Webinar video van videoproductiebedrijf Pro Motion Film
We zijn beelddenkers en verhalenvertellers. In alles zien we een shot of een invalshoek. We staan niet achter de camera, we léven er. Bekijk onze showreel: