Wat is narrow casting?

Wat is narrow casting

Met narrow casting wordt het uitzenden op moderne beeldschermen gericht op specifieke doelgroepen en op een specifieke plaats bedoeld.

Dat klinkt misschien wat vaag, maar in de praktijk moet je bijvoorbeeld denken aan een beeldscherm in een schoenenwinkel, waarop een specifiek nieuw model schoen wordt aangeprezen aan alle klanten die zich in de winkel bevinden.

Gedragsbeïnvloeding met narrow casting

Narrow casting stelt je in staat het gedrag van een klant/koper op een cruciaal moment te beïnvloeden. Combineer consumenteninzichten, de juiste video en verkoopanalyses tot een succesformule om klanten in bijvoorbeeld wachtkamer of winkel te overtuigen een aankoop te doen.

Interne communicatie

Je kunt narrow casting inzetten als een soort elektronische nieuwsbrief om nieuwe feiten of inzichten effectief over te brengen. Dat kan bijvoorbeeld bij de lift van een bedrijf of bij het koffiezetapparaat. Op die manier kun je als persoon je bedrijf informeren met het laatste nieuws. Onder meer handig als je een bedrijfsfilm gaat laten maken met je werknemers als doelgroep.

Wat kun je laten zien?

Denk aan:

  • Openstaande interne vacatures.
  • Introducties van nieuw personeel.
  • Verjaardagen, jubilea en andere feestelijke aangelegenheden.
  • KPI's, of te wel: salestargets.
  • Verwelkoming van bezoekers.

Externe communicatie

Externe communicaties in niet gericht op het eigen personeel, maar op de klanten van het bedrijf. Het kan gaan om een segment van de klanten, om de klantengroep als geheel, of juist potentiële klanten die je met behulp van een slimme video wilt binden aan je bedrijf. Aan welke vormen van externe communicatie kun je met het gebruik van narrow casting denken:

  • Het doen van aanbiedingen of inluiden van acties.
  • Specifieke merk- of productfilmpjes.
  • Sociale mediakanalen van het bedrijf introduceren.
  • Lokale acties en andere aanbiedingen.
  • Zogenaamde 'moodclips': sfeerbeelden van sport, natuur of dieren.

Meer gerelateerde begrippen

Meer videomarketing begrippen

Over de auteur

Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.

Laten we connecten via LinkedIn ->