Met een salespagina bedoelen we een pagina van een website die als enige doel heeft om een product of dienst te verkopen.
Het doel is dus altijd het aanzetten tot verkoop en daarin verschilt een salespagina van andere pagina's. Vaak wordt er een probleem omschreven, wordt er een oplossing aangeboden en de mogelijkheid gegeven om een bestelling te plaatsen.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen korte- en lange salespagina's. De korte salespagina's geven direct antwoord op een vraagstuk en bevat vaak veel visuele elementen, zoals een afbeelding van het product of een grafiek. Een lange sales pagina is inhoudelijk diepgaander en verschaft meer informatie over product of dienst die kan worden aangeschaft.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap