Een landingspagina is de pagina op je website waar bezoekers via Google of andere kanalen rechtstreeks op terechtkomen. Meestal is dit een commerciële pagina waarop een product of dienst wordt aangeboden.
De bezoeker 'landt' dus als het ware op deze pagina en meestal is het de bedoeling dat zij op deze pagina actie ondernemen. Denk aan een product kopen, contact opnemen, aanmelden voor de nieuwsbrief, etc.
Dit wordt ook wel je sales pagina genoemd.
Bedrijven proberen bezoekers vaak via andere kanalen naar zo'n landingspagina toe te leiden. Bijvoorbeeld via Google Adwords, gerichte online marketing campagnes, of hun eigen blogs of kennisbank.
Het is belangrijk dat er zo min mogelijk afleidende doorklikmogelijkheden zijn. Want dat leidt af van het uiteindelijk doel.
Video content voor landingspagina's
Een professionele video op je landingspagina met een duidelijke videoboodschap en call to action kan goed helpen om een bezoeker over de streep te trekken. Denk bijvoorbeeld aan een productvideo.
Een succesvolle aanmelding, aanvraag of aankoop die hieruit voort kan komen wordt een conversie genoemd.
-
Video op landingspagina’s: verkoop sneller en meer
Wat heb je aan een video op je landingspagina? In deze blog lees je alle tips en tricks over het gebruik van video op je sales pages.