Een eindkaart is een scherm dat je toevoegt aan het einde van een YouTube-filmpje.
Afhankelijk van de lengte van het gehele filmpje, blijft de eindkaart zo'n vijf tot twintig seconden in beeld. Deze tijd gebruik je als video editor om de kijkers te overtuigen een bepaalde handeling uit te voeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het abonneren op jouw kanaal, het bekijken van andere video's in een afspeellijst of het promoten van een ander kanaal.
Waar moet je als video editor rekening mee houden?
Hoewel er talloze verschillende manieren zijn om als video editor een eindkaart op te stellen, is er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
- Het is niet mogelijk om een eindkaart toe te voegen aan video's die zijn gekenmerkt als 'gemaakt voor kinderen'.
- Je kunt alleen eindkaarten toevoegen aan video's die minstens 25 seconden duren.
- Tijdens het tonen van de eindkaart worden overige interactieve elementen onderdrukt (kaartteasers of watermerken).
Uitbesteden
Als je zelf geen tijd hebt om hiermee aan de slag te gaan, kan je het natuurlijk ook aan een professional overlaten. Via een videoproductiebedrijf kan je snel en eenvoudig in contact komen met een ervaren video editor die aan al jouw eisen voldoet.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap