De thumbnail, duimnagel, van een video is de afbeelding van een video die je ziet voordat je de video opent.
Thumbnails zijn belangrijk bij het werven van kijkers, want je kunt ze zien als het visitekaartje van je video. Een goede thumbnail trekt direct kijkers aan en nodigt kijkers aan om op jouw video te klikken. Een slechte thumbnail zorgt er juist voor dat de internet gebruikers jouw video links laten liggen.
De naam thumbnail komt van de grootte van de afbeelding. Deze is klein en ongeveer zo groot als je duim. Youtube maakt altijd zelf een thumbnail van je video en dat is dan een willekeurig screenshot. Het is ook mogelijk om je eigen thumbnail te maken en te gebruiken, zodat je video extra opvalt.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap