Conversie is een begrip in online marketing en staat voor de bezoekers die tot een transactie overgaan. Er zijn verschillende transacties mogelijk die we ook wel 'conversiedoelen' noemen. Het percentage van transacties noemen we het 'conversieratio'.
Conversiedoelen
Je kunt verschillende conversiedoelen hebben op een website.
Zoals:
- Offerte aanvragen
- Offerte accepteren
- Contact opnemen
- Product bestellen in webshop
- Betaling doen
- Inschrijven voor de nieuwsbrief
Conversie ratio
De conversieratio is het percentage bezoekers dat overgaat tot conversie. Stel er komen 100 bezoekers naar je website en 2 van hen bestellen een product, dan is de conversieratio 2%.
Invloed van video op conversie
Professionele videocontent kan je conversieratio doen stijgen. Denk aan een promotiefilm op de landingspagina van je dienst. Of denk aan een productvideo voor je webshop. Geef de video een duidelijke call to action die rijmt met je conversiedoel.
Conversieverhogende videocampagne
Je kunt ook een hele videocampagne laten maken rondom een productlancering. Aan de hand van video advertising en het delen van video's op je social media kanalen, kun je in korte tijd veel meer bezoekers naar je website krijgen waarmee de kans op veel extra conversies aanzienlijk stijgt.
Videoproductiebedrijf inhuren voor meer conversies
Een videoproductiebedrijf kan doeltreffende videocontent produceren met een duidelijke videoboodschap en sterke call to action. Er wordt een effectieve video marketing strategie uitgedacht en de video content wordt vervolgens opgenomen door een professionele cameraman of cameraploeg. Het resultaat: meer conversies voor jouw bedrijf.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap