Conversie is een begrip in online marketing en staat voor de bezoekers die tot een transactie overgaan. Er zijn verschillende transacties mogelijk die we ook wel 'conversiedoelen' noemen. Het percentage van transacties noemen we het 'conversieratio'.
Conversiedoelen
Je kunt verschillende conversiedoelen hebben op een website.
Zoals:
- Offerte aanvragen
- Offerte accepteren
- Contact opnemen
- Product bestellen in webshop
- Betaling doen
- Inschrijven voor de nieuwsbrief
Conversie ratio
De conversieratio is het percentage bezoekers dat overgaat tot conversie. Stel er komen 100 bezoekers naar je website en 2 van hen bestellen een product, dan is de conversieratio 2%.
Invloed van video op conversie
Professionele videocontent kan je conversieratio doen stijgen. Denk aan een promotiefilm op de landingspagina van je dienst. Of denk aan een productvideo voor je webshop. Geef de video een duidelijke call to action die rijmt met je conversiedoel.
Conversieverhogende videocampagne
Je kunt ook een hele videocampagne laten maken rondom een productlancering. Aan de hand van video advertising en het delen van video's op je social media kanalen, kun je in korte tijd veel meer bezoekers naar je website krijgen waarmee de kans op veel extra conversies aanzienlijk stijgt.
Videoproductiebedrijf inhuren voor meer conversies
Een videoproductiebedrijf kan doeltreffende videocontent produceren met een duidelijke videoboodschap en sterke call to action. Er wordt een effectieve video marketing strategie uitgedacht en de video content wordt vervolgens opgenomen door een professionele cameraman of cameraploeg. Het resultaat: meer conversies voor jouw bedrijf.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)