Wat is een conversie?

Wat is een conversie

Conversie is een begrip in online marketing en staat voor de bezoekers die tot een transactie overgaan. Er zijn verschillende transacties mogelijk die we ook wel 'conversiedoelen' noemen. Het percentage van transacties noemen we het 'conversieratio'.

Conversiedoelen

Je kunt verschillende conversiedoelen hebben op een website.

Zoals:

  • Offerte aanvragen
  • Offerte accepteren
  • Contact opnemen
  • Product bestellen in webshop
  • Betaling doen
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief

Conversie ratio

De conversieratio is het percentage bezoekers dat overgaat tot conversie. Stel er komen 100 bezoekers naar je website en 2 van hen bestellen een product, dan is de conversieratio 2%.

Invloed van video op conversie

Professionele videocontent kan je conversieratio doen stijgen. Denk aan een promotiefilm op de landingspagina van je dienst. Of denk aan een productvideo voor je webshop. Geef de video een duidelijke call to action die rijmt met je conversiedoel.

Conversieverhogende videocampagne

Je kunt ook een hele videocampagne laten maken rondom een productlancering. Aan de hand van video advertising en het delen van video's op je social media kanalen, kun je in korte tijd veel meer bezoekers naar je website krijgen waarmee de kans op veel extra conversies aanzienlijk stijgt.

Videoproductiebedrijf inhuren voor meer conversies

Een videoproductiebedrijf kan doeltreffende videocontent produceren met een duidelijke videoboodschap en sterke call to action. Er wordt een effectieve video marketing strategie uitgedacht en de video content wordt vervolgens opgenomen door een professionele cameraman of cameraploeg. Het resultaat: meer conversies voor jouw bedrijf.

Meer gerelateerde video content marketing begrippen:

Video content marketing Video marketing strategie Contentkalender Facebook video marketing Instagram video marketing LinkedIn video marketing Social video marketing Native video advertising Marketing funnel Customer journey Awareness marketing Evergreen content Engagement Merkbeleving Naamsbekendheid Thought leadership Lead Leadgeneratie Conversie Conversieratio Conversie optimalisatie Video concepting Google AdWords Google Analytics Video advertentie Pre-roll video Mid-roll video advertentie Post-roll video advertentie Out-stream video advertentie Benchmarking AB testen Doelgroep Targeting Rebranding Rich media banner Animated GIF Tone of voice Click through rate CPC (cost per click) CPL (cost per lead) CPA (cost per action) Videodistributie Video afspeellijst Video player Video embedden Video SEO Video tags Hashtag Thumbnail Video still Eindkaart Pay-off Jingle Offline marketing E-mail marketing B2c marketing B2b marketing Organisch bereik Paid media Landingspagina Sales pagina Bedankpagina Heatmap

Video laten maken

Winstgevende videocontent

Download gratis onze whitepaper met dé 12 tips voor succesvolle videocontentmarketing

Pro Motion Film

Meer dan acht jaar ervaring in videoproductie

Gratis advies over videocontent?

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!