Een call to action tekst is een tekst die je meestal aan het eind van een video plaatst om een kijker aan te zetten tot actie.
Vormen van call to actions
Een call to action bij video is onderdeel van de video marketing strategie.
De call to action hoeft niet per se een hele directe vorm te hebben zoals 'Vraag een offerte aan' of 'Koop ons product nu tijdelijk met 10% korting'
Je kunt ook minder dwingende call to actions toevoegen waar je toch veel resultaat uit kunt halen. Nodig kijkers bijvoorbeeld uit om zich ergens voor in te schrijven.
Of om een comment achter te laten onder je video of blog. Dat levert waardevolle reacties op en een actieve pagina.
Of biedt op het eind van je video een overzicht van andere gerelateerde video's waar ze naar kunnen kijken.
Voorbeeld van video's met een call to action
Als videoproductiebedrijf maken wij voor onze klanten aan de lopende band contentvideo's en video advertenties met doeltreffende call to actions. Bekijk onderaan deze pagina een paar voorbeelden van call to actions die onze video editor aan het eindscherm heeft toegevoegd.
-
Contentvideo’s en video advertenties: wat is het verschil en wat werkt het best?
In dit artikel leggen we uit wat het verschil is tussen contentvideo’s en video advertenties en wanneer je welke vorm het best toe kunt passen.
Meer gerelateerde begrippen
- A/B-testen
- Advertorial
- Click through rate (CTR)
- Conversieratio
- Cost per action (CPA)
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google AdWords
- Google Analytics
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting
Video laten monteren met call to action
Over de auteur
Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.