Belangrijk nieuws voor de marketeers onder ons: Google en Facebook hebben aangekondigd met nieuwe advertentiemethodes te komen. Dit moet het voor adverteerders mogelijk maken om online nog specifiekere doelgroepen te bereiken.
Eigen klantenbestand uploaden
Google gaat adverteerders de optie geven om een eigen klantenbestand te uploaden. Dit kondigde het bedrijf aan tijdens een grote advertentiebeurs in New York. Vervolgens controleert Google of de opgegeven e-mailadressen ook gekoppeld zijn aan een Google-account. Op die manier kunnen advertentiecampagnes worden gericht aan bestaande klanten. Dat kan via Gmail, YouTube en de zoekmachine van Google.
Twin Design / Shutterstock.com GongTo / Shutterstock.com
Video-adverteerders van televisie naar Facebook
Facebook zet in op het binnenhalen van video-adverteerders die nu nog tijdens televisieprogramma's adverteren. Goed nieuws voor online video dus, slecht nieuws voor de grote televisiezenders. In de VS gaat Facebook het ook mogelijk maken om het bereik van advertentiecampagnes op televisie en op Facebook samen te berekenen en te laten verifiëren door marktonderzoeker Nielsen.
Het wordt ook mogelijk om meerdere video-advertenties in één gesponsord bericht van je bedrijf te plaatsen. Deze mogelijkheid zal in de komende weken verschijnen.
Promotiefilm laten maken
Wij kijken uiteraard erg uit naar de genoemde vernieuwingen. Wil je als bedrijf een promotiefilm laten maken voor je advertentiecampagnes? Of op je website, social en in sales gesprekken? Als specialist in online video helpen we je graag verder. Klik op de onderstaande button voor meer informatie!
Over de auteur
Niels de Groot (MA Film Studies) specialiseert zich sinds 2011 in videoproductie en videomarketing. Met zijn videomarketing bureau Pro Motion Film helpt hij bedrijven en ondernemers te groeien met video.