Productfotografie is precies wat het woord al zegt: het fotograferen van producten.
Hierbij zorgt de fotograaf ervoor dat het product op een zo aantrekkelijk mogelijke wijze in beeld wordt gebracht, zodat de foto kan worden gebruikt in een brochure, op een website of in een catalogus. Aangezien er een aantal eisen zijn waar een goede productfoto aan moet voldoen, is het altijd verstandig een professionele fotograaf in te huren voor deze klus.
Kenmerken van een goede productfoto
Het doel van productfotografie is natuurlijk het verkopen van een product. Om dit doel te bereiken, moet de fotograaf met een aantal dingen rekening houden, zoals:
- Je moet in één oogopslag kunnen zien hoe het product eruitziet.
- De foto moet realistisch zijn.
- De foto moet het product er aantrekkelijk uit laten zien. Dit geldt met name voor voedingsmiddelen.
- De foto moet goed belicht zijn.
- De foto moet een neutrale of interessante achtergrond hebben.
Wanneer de fotograaf aan al deze eisen weet te voldoen, is het resultaat een productfoto die een hoop nieuwe klanten zal opleveren voor jouw bedrijf.
Over de auteur
Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.