Een succesvolle promotiefilm maken die kijkers trekt, hoe doe je dat?
Een promotiefilm laten maken kan werkelijk op allerlei manieren.
De focus in je promotiefilm kan 100% liggen op het laten zien van mooie visuals. Denk aan een promotiefilm van een nieuw product waarin je alleen maar mooie beelden laat zien van dat product.
Maar je kunt dit ook aanvullen met een goed verhaal: authentieke storytelling. Bijvoorbeeld via voice-over of een spreker in beeld.
Die combinatie van mooie beelden en een goed verhaal is iets waar wij veel ervaring mee hebben. Door de jaren heen is zo'n Show & Tell promotiefilm ons meest gewaardeerde product geworden. Dit is ook een promotiefilm format waar erg veel vraag naar is, omdat zo'n video wordt gewaardeerd door je doelgroep.
Daarom hebben we ons hierin gespecialiseerd.
Waarom is deze video zo populair?
Een Show & Tell promo geeft een zeer volledig beeld van een bedrijf en haar producten, diensten en medewerkers. De combinatie van beelden en een sterk verhaal zorgt voor een aantrekkelijke en doeltreffende video die zowel op het gevoel als het verstand van je doelgroep in speelt.
Script en storyboard
Wij combineren in onze promotiefilms sfeervolle beelden van een bedrijf of evenement met een voice-over. Of we laten sprekers in beeld vertellen. Bijvoorbeeld medewerkers of bezoekers van een evenement.
De beste antwoorden en quotes worden op een leuke en korte manier verknipt in de montage. Tussendoor zie je sfeerbeelden van het bedrijf, de medewerkers, het product of evenement voorbij komen.
Zo wordt het een frisse en toegankelijke film die in korte tijd een betrouwbare indruk achterlaat bij de kijker.
Misschien vind je het volgende artikel ook interessant
-
Checklist zelf een promotiefilm maken
Promotiefilm maken met geen of weinig budget? Het minste wat we voor je kunnen doen is je goed op weg helpen met de onderstaande promotiefilm checklist.

Look & feel
De film bestaat uit kleurrijke beelden met een mooie diepte scherpte.
Om de productiekwaliteit van je video te verhogen, spelen we sommige shots af in slow motion. De manier van filmen is fris, enthousiast en zet aan tot actie.
De promotiefilm is informatief en laat in korte tijd een duidelijke indruk achter bij de kijker. Tegelijkertijd speelt de film in op het gevoel van de kijker via muziek, een goede montage en mooie beelden. Ons doel is om de boodschap op een feel-good manier over te brengen.
Algemene vragen
Wij stellen een vragenlijst op die precies bij de boodschap past van je film. Vragen waar je aan kunt denken:
- Wat doet jullie bedrijf?
- Wat is jullie visie?
- Welke diensten bieden jullie aan?
- Ben je tevreden als klant?
- Wat vond je van het evenement?
Nog meer video's maken?
Wil je op locatie nog meer video's maken? Bijvoorbeeld een los interview of extra uitlegvideo? Dat kan voordelig, want we zijn toch al aan het filmen. Je betaalt daarom alleen voor de videomontage van de aanvullende video's.
Over de auteur
Niels de Groot (MA Film Studies) is met 12+ jaar ervaring en meer dan 1200 bedrijfsvideo's op zijn naam één van de meest ervaren specialisten op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van ervaren video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en (internationale) organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met inhoudelijk sterke video's.