Wat zijn motion graphics?

Voorbeeld van motion graphics

Onder motion graphics verstaan we bewegende teksten of elementen in een video of bedrijfsfilm.

Het doel van motion graphics is aan de ene kant om een video aantrekkelijker te maken, maar tegelijkertijd wordt deze er begrijpelijker van én blijft hij beter hangen. Op die manier kun je je bedrijfslogo animeren, cijfers aantonen of een titelbalk benadrukken. Het is dus een ideale manier om jouw doelgroep te bereiken, te boeien en te informeren. En als ze jouw diensten of producten dan in de toekomst een keer nodig hebben, dan denken ze direct aan jou.

De voordelen van motion graphics

Het gebruik van motion graphics in je video's brengt grote voordelen met zich mee.

  • Ze zijn altijd te gebruiken, ongeacht de sector waarin je werkzaam bent of de toon van je video.
  • Met motion graphics maak je een misschien droge materie in één keer interessant.
  • Met motion graphics kun je alle kanten op, hierin kun je je huisstijl verwerken en je doelgroep persoonlijk aanspreken.

Een videoproductiebedrijf maakt schitterende motion graphics voor jouw video. Zij zorgen ervoor dat deze direct de aandacht trekt.

Voorbeeld van motion graphics

Voor een bedrijfsfilm hebben wij bijvoorbeeld de onderstaande logo-animatie gemaakt.

Meer gerelateerde begrippen

Bedrijfsfilm laten maken met motion graphics

Over de auteur

Creative Video Director & Video Strategist Niels de Groot is met 14 jaar ervaring en 1400+ gerealiseerde bedrijfsvideo's een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Zijn videobureau Pro Motion Film helpt mensgerichte organisaties te verbinden met hun doelgroep via strategische en authentieke videocontent.

Laten we connecten via LinkedIn ->