Een doelgroep is een specifieke categorie mensen waar je je bij het maken van bijvoorbeeld een website, videocontent of een reclamecampagne op richt.
Doelgroepen kunnen op allerlei verschillende manieren worden samengesteld. Zo kan het zijn dat jouw product of service vooral interessant is voor mensen van een bepaalde leeftijd, vrouwen of juist mannen, sportieve mensen of mensen die houden van luxe.
Het is erg belangrijk om een goed beeld te hebben van de doelgroep die past bij jouw bedrijf. Deze informatie is namelijk cruciaal voor het vaststellen van jouw bedrijfsstijl, tone of voice, content, enzovoort. Verkoop je bijvoorbeeld een product dat bij uitstek aantrekkelijk is voor jongeren? Dan is het geen goed idee om in al jouw communicatiemiddelen in de u-vorm te spreken. Een speelse, informele toon past hier veel beter.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap