Wat is CPA (cost per action)?

Wat is cost per action?

De afkorting CPA staat voor cost per action. Dit verwijst naar het afrekenmodel waarbij je enkel betaalt indien een bezoeker een bepaalde handeling uitvoert op jouw website.

Dit kan zijn het aanvragen van een offerte, het plaatsen van een product in het winkelwagentje of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Aangezien dit allemaal acties zijn die aantonen dat de bezoeker oprecht interesse heeft in jouw producten of diensten, is er een grote kans dat jouw investering ook daadwerkelijk resulteert in een verhoging van de omzet.

Cost per action is één van de drie betalingsopties die je als adverteerder kunt kiezen wanneer je gebruikt van het online advertentieprogramma Google AdWords. Andere opties zijn cost per lead (CPL) en cost per click (CPC).

Meer gerelateerde begrippen

Video content marketing uitbesteden

Over de auteur

Creative Video Director & Video Strategist Niels de Groot is met 14 jaar ervaring en 1400+ gerealiseerde bedrijfsvideo's een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Zijn videobureau Pro Motion Film helpt mensgerichte organisaties te verbinden met hun doelgroep via strategische en authentieke videocontent.

Laten we connecten via LinkedIn ->