Wat is CPA (cost per action)?

Wat is cost per action?

De afkorting CPA staat voor cost per action. Dit verwijst naar het afrekenmodel waarbij je enkel betaalt indien een bezoeker een bepaalde handeling uitvoert op jouw website.

Dit kan zijn het aanvragen van een offerte, het plaatsen van een product in het winkelwagentje of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Aangezien dit allemaal acties zijn die aantonen dat de bezoeker oprecht interesse heeft in jouw producten of diensten, is er een grote kans dat jouw investering ook daadwerkelijk resulteert in een verhoging van de omzet.

Cost per action is één van de drie betalingsopties die je als adverteerder kunt kiezen wanneer je gebruikt van het online advertentieprogramma Google AdWords. Andere opties zijn cost per lead (CPL) en cost per click (CPC).

Meer gerelateerde begrippen

Video content marketing uitbesteden

Over de auteur

Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.

Laten we connecten via LinkedIn ->