De afkorting CPA staat voor cost per action. Dit verwijst naar het afrekenmodel waarbij je enkel betaalt indien een bezoeker een bepaalde handeling uitvoert op jouw website.
Dit kan zijn het aanvragen van een offerte, het plaatsen van een product in het winkelwagentje of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Aangezien dit allemaal acties zijn die aantonen dat de bezoeker oprecht interesse heeft in jouw producten of diensten, is er een grote kans dat jouw investering ook daadwerkelijk resulteert in een verhoging van de omzet.
Cost per action is één van de drie betalingsopties die je als adverteerder kunt kiezen wanneer je gebruikt van het online advertentieprogramma Google AdWords. Andere opties zijn cost per lead (CPL) en cost per click (CPC).
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap