De afkorting CPA staat voor cost per action. Dit verwijst naar het afrekenmodel waarbij je enkel betaalt indien een bezoeker een bepaalde handeling uitvoert op jouw website.
Dit kan zijn het aanvragen van een offerte, het plaatsen van een product in het winkelwagentje of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Aangezien dit allemaal acties zijn die aantonen dat de bezoeker oprecht interesse heeft in jouw producten of diensten, is er een grote kans dat jouw investering ook daadwerkelijk resulteert in een verhoging van de omzet.
Cost per action is één van de drie betalingsopties die je als adverteerder kunt kiezen wanneer je gebruikt van het online advertentieprogramma Google AdWords. Andere opties zijn cost per lead (CPL) en cost per click (CPC).
Meer gerelateerde begrippen
- A/B-testen
- Advertorial
- Call to action (CTA)
- Click through rate (CTR)
- Conversieratio
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google AdWords
- Google Analytics
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting
Video content marketing uitbesteden
Over de auteur
Niels de Groot (MA Film Studies) is met 12+ jaar ervaring en meer dan 1200 bedrijfsvideo's op zijn naam één van de meest ervaren specialisten op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van ervaren video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en (internationale) organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met inhoudelijk sterke video's.