Google Analytics is een gratis dienst van Google die het mogelijk maakt om vrijwel alle statistieken met betrekking tot jouw website te verzamelen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aantal bezoekers, meest bezochte pagina's en de herkomst van de bezoekers. Op basis van deze informatie kan je de content van je website aanpassen en zo optimaal gebruikmaken van elke klik.
Het grote voordeel van Google Analytics is het feit dat je het volledig kunt aanpassen op jouw voorkeuren. De software maakt het mogelijk om specifieke doelen te stellen en past de getoonde gegevens hierop aan. Bovendien kan je ervoor kiezen Google Analytics te koppelen aan Google AdWords. Dit zorgt ervoor dat je in de statistieken niet alleen ziet hoeveel mensen jouw website hebben bezocht, maar ook of dit organische bezoekers zijn of gebruikers die op een advertentie hebben geklikt. Allemaal waardevolle informatie om jouw omzet te verhogen.
Meer gerelateerde begrippen
- A/B-testen
- Advertorial
- Call to action (CTA)
- Click through rate (CTR)
- Conversieratio
- Cost per action (CPA)
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google AdWords
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting