AB-testen voor video's houdt in dat je twee versies van eenzelfde videoconcept met elkaar vergelijkt en test.
Je hebt dan twee versies, bijvoorbeeld een teaser en een social die je analyseert en beoordeelt welke het beste presteert. Misschien wil je weten welke versie meer mensen aantrekt, welke versie tot meer klanten leidt of welke versie de boodschap beter overdraagt. Je kunt het ook gecompliceerder maken en meerdere concepten testen. Het doel is altijd om te achterhalen met welke versie je het beste bereikt wat je wilt bereiken met je video.
Er zijn verschillende programma's waarmee je zelf je AB-test uitvoert. De sociale media kanalen geven je data over wat je met je video's bereikt hebt. Je kunt er ook een apart programma voor gebruiken. Online zijn deze vaak gratis.
-
Maak in no-time ijzersterke video-advertenties
Video-advertenties maken die fantastisch effectief zijn? Gebruik het ABCD-model van Google. Lees hier hoe je dat doet.
Meer gerelateerde begrippen
- Advertorial
- Call to action (CTA)
- Click through rate (CTR)
- Conversieratio
- Cost per action (CPA)
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google AdWords
- Google Analytics
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting
Over de auteur
Creative Video Director & Video Strategist Niels de Groot is met 14 jaar ervaring en 1400+ gerealiseerde bedrijfsvideo's een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Zijn videobureau Pro Motion Film helpt mensgerichte organisaties te verbinden met hun doelgroep via strategische en authentieke videocontent.