AB-testen voor video's houdt in dat je twee versies van eenzelfde videoconcept met elkaar vergelijkt en test.
Je hebt dan twee versies, bijvoorbeeld een teaser en een social die je analyseert en beoordeelt welke het beste presteert. Misschien wil je weten welke versie meer mensen aantrekt, welke versie tot meer klanten leidt of welke versie de boodschap beter overdraagt. Je kunt het ook gecompliceerder maken en meerdere concepten testen. Het doel is altijd om te achterhalen met welke versie je het beste bereikt wat je wilt bereiken met je video.
Er zijn verschillende programma's waarmee je zelf je AB-test uitvoert. De sociale media kanalen geven je data over wat je met je video's bereikt hebt. Je kunt er ook een apart programma voor gebruiken. Online zijn deze vaak gratis.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap