Met conversieratio bedoelen we het percentage bezoekers van je website die besluiten van je diensten gebruik te maken of je producten aan te schaffen.
Het is dus het percentage bezoekers dat klant wordt. Het woord 'klant' nemen we dan in de brede zin van het woord en het zijn alle bezoekers die doen waar je website voor bedoeld is. Vaak is dat het verkopen van een product, maar ook het inschrijven voor een mailinglist valt hier onder of het invullen van een enquête.
Aan het conversieratio zie je hoe succesvol je website is. Met online marketing trek je bezoekers naar je website, maar als deze vervolgens niet weet te overtuigen, dan gaan ze snel weer weg. Je verhoogt je conversieratio dus door je website te optimaliseren en er zorg voor te dragen dat bezoekers daar willen blijven hangen.
Meer gerelateerde begrippen
- A/B-testen
- Advertorial
- Call to action (CTA)
- Click through rate (CTR)
- Cost per action (CPA)
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google AdWords
- Google Analytics
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting
Over de auteur
Creative Video Director & Video Strategist Niels de Groot is met 14 jaar ervaring en 1400+ gerealiseerde bedrijfsvideo's een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Zijn videobureau Pro Motion Film helpt mensgerichte organisaties te verbinden met hun doelgroep via strategische en authentieke videocontent.