Met conversieratio bedoelen we het percentage bezoekers van je website die besluiten van je diensten gebruik te maken of je producten aan te schaffen.
Het is dus het percentage bezoekers dat klant wordt. Het woord 'klant' nemen we dan in de brede zin van het woord en het zijn alle bezoekers die doen waar je website voor bedoeld is. Vaak is dat het verkopen van een product, maar ook het inschrijven voor een mailinglist valt hier onder of het invullen van een enquête.
Aan het conversieratio zie je hoe succesvol je website is. Met online marketing trek je bezoekers naar je website, maar als deze vervolgens niet weet te overtuigen, dan gaan ze snel weer weg. Je verhoogt je conversieratio dus door je website te optimaliseren en er zorg voor te dragen dat bezoekers daar willen blijven hangen.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap