Met conversieratio bedoelen we het percentage bezoekers van je website die besluiten van je diensten gebruik te maken of je producten aan te schaffen.
Het is dus het percentage bezoekers dat klant wordt. Het woord 'klant' nemen we dan in de brede zin van het woord en het zijn alle bezoekers die doen waar je website voor bedoeld is. Vaak is dat het verkopen van een product, maar ook het inschrijven voor een mailinglist valt hier onder of het invullen van een enquête.
Aan het conversieratio zie je hoe succesvol je website is. Met online marketing trek je bezoekers naar je website, maar als deze vervolgens niet weet te overtuigen, dan gaan ze snel weer weg. Je verhoogt je conversieratio dus door je website te optimaliseren en er zorg voor te dragen dat bezoekers daar willen blijven hangen.
Meer gerelateerde begrippen
- A/B-testen
- Advertorial
- Call to action (CTA)
- Click through rate (CTR)
- Cost per action (CPA)
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google AdWords
- Google Analytics
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting
Over de auteur
Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.