Targeting is een marketingterm die verwijst naar het richten van jouw advertenties op specifieke doelgroepen.
Het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk rendement te halen uit de reclamecampagne in de vorm van betalende klanten.
Voordat je kunt beginnen met het targeten van potentiële klanten, is het belangrijk om uit te zoeken wat de doelgroep van jouw bedrijf nu precies is. Doelgroepen kunnen op allerlei verschillende manieren worden onderverdeeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan demografische gegevens (leeftijd, geslacht, sociale klasse), interesses (sport, koken, kunst) en geografische locatie. Wanneer je weet bij welke groep je de grootste kans hebt om jouw producten of diensten te verkopen, is het tijd om hier jouw advertenties in te zetten. Dit kan je doen in de vorm van banners, videocontent, zoekmachineresultaten en nog veel meer.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap