CPC is een afkorting voor de term cost per click. Cost per click verwijst naar het afrekenmodel dat wordt gebruikt voor het plaatsen van online advertenties via Google AdWords.
Wanneer je deze optie kiest, betaal je niet voor het aantal keer dat jouw advertentie wordt getoond in de zoekresultaten, maar voor het aantal keer dat hier ook daadwerkelijk op wordt geklikt. Een klik betekent in dit geval dat een gebruiker jouw website bezoekt. Dat houdt echter nog niet in dat deze persoon vervolgens ook daadwerkelijk gebruik zal maken van jouw service.
Cost per click is een aantrekkelijk afrekenmodel, aangezien je betaalt voor de kans dat een bezoeker van jouw website verandert in een betalende klant. Andere betalingsopties van Google AdWords zijn cost per action (CPA) en cost per lead (CPL).
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap