Google AdWords is het online reclameprogramma van Google, dat commerciële gebruikers de mogelijkheid biedt search ads te plaatsen in de zoekmachine.
AdWords verzamelt ook statistieken over de meest gebruikte zoekwoorden over een bepaald onderwerp. Bedrijven kunnen deze informatie vervolgens gebruiken om hun video content en website-teksten hierop aan te passen.
Adverteren via Google AdWords brengt een aantal voordelen met zich mee. Ten eerste zal je zien dat je snel resultaten boekt als je je een beetje verdiept in de achterliggende mechanismen. Je kunt namelijk allerlei specifieke filters toevoegen, zodat jouw advertenties eerder bij de beoogde doelgroep terecht komen. En hoewel het niet allemaal kosteloos is, betaal je per klik en niet voor het aantal keer dat je in de zoekresultaten wordt getoond. Tot slot kan je ook nog aangeven hoeveel je op een dag maximaal wilt uitgeven. Zo voorkom je dat de kosten te hoog oplopen.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap