Google AdWords is het online reclameprogramma van Google, dat commerciële gebruikers de mogelijkheid biedt search ads te plaatsen in de zoekmachine.
AdWords verzamelt ook statistieken over de meest gebruikte zoekwoorden over een bepaald onderwerp. Bedrijven kunnen deze informatie vervolgens gebruiken om hun videocontent en website-teksten hierop aan te passen.
Adverteren via Google AdWords brengt een aantal voordelen met zich mee. Ten eerste zal je zien dat je snel resultaten boekt als je je een beetje verdiept in de achterliggende mechanismen. Je kunt namelijk allerlei specifieke filters toevoegen, zodat jouw advertenties eerder bij de beoogde doelgroep terecht komen. En hoewel het niet allemaal kosteloos is, betaal je per klik en niet voor het aantal keer dat je in de zoekresultaten wordt getoond. Tot slot kan je ook nog aangeven hoeveel je op een dag maximaal wilt uitgeven. Zo voorkom je dat de kosten te hoog oplopen.
Meer gerelateerde begrippen
- A/B-testen
- Advertorial
- Call to action (CTA)
- Click through rate (CTR)
- Conversieratio
- Cost per action (CPA)
- Cost per click (CPC)
- Cost per lead (CPL)
- Gesponsorde content
- Google Analytics
- In Stream video
- Mid-roll video advertentie
- Native video advertising
- Out-stream video advertentie
- Paid media
- Post-roll video advertentie
- Pre-roll video
- Retargeting
- Social ads
- Targeting
Video content marketing uitbesteden
Over de auteur
Niels de Groot (MA Film Studies) is met meer dan 12 jaar ervaring en 1200+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van ervaren video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en (internationale) organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met inhoudelijk sterke video's.