Wat is click through rate?

Met click through rate (CTR) bedoelen we het percentage internetgebruikers die een bepaalde advertentie hebben gezien en die daar ook daadwerkelijk op hebben geklikt.

Als jij een online advertentie campagne bent gestart, dan gebruik je de CTR om te beoordelen hoe succesvol deze is. Hoe hoger je CTR, hoe meer mensen besluiten hierop te klikken en dus ook hoe groter de kans dat je meer omzet draait.

Een gemiddelde CTR bijvoorbeeld bij Google ads is 4 tot 5 procent als je bij de zoekresultaten adverteert. Dat betekent dus dat je van de 20 gebruikers die jouw zoekterm intypen kunt verwachten dat 1 daarvan ook daadwerkelijk op je advertentie klikt.

Click through rate verhogen

Je kunt je click through rate verhogen door de boodschap af te stemmen op de doelgroep en gebruik te maken van de juiste platformen. Daarnaast spelen ook goede content en visuals een belangrijke rol. De klikfrequentie zal altijd hoger liggen in advertenties die deel uitmaken van bijvoorbeeld nieuwsbrieven waar mensen zich voor hebben ingeschreven. Ongevraagde advertenties die tevoorschijn komen op websites of sociale media doen het daarentegen minder goed.

Meer gerelateerde video content marketing begrippen:

Video content marketing Video marketing strategie Contentkalender Facebook video marketing Instagram video marketing LinkedIn video marketing Social video marketing Native video advertising Marketing funnel Customer journey Awareness marketing Evergreen content Engagement Merkbeleving Naamsbekendheid Thought leadership Lead Leadgeneratie Conversie Conversieratio Conversie optimalisatie Video concepting Google AdWords Google Analytics Video advertentie Pre-roll video Mid-roll video advertentie Post-roll video advertentie Out-stream video advertentie Benchmarking AB testen Doelgroep Targeting Rebranding Rich media banner Animated GIF Tone of voice Click through rate CPC (cost per click) CPL (cost per lead) CPA (cost per action) Videodistributie Video afspeellijst Video player Video embedden Video SEO Video tags Hashtag Thumbnail Video still Eindkaart Pay-off Jingle Offline marketing E-mail marketing B2c marketing B2b marketing Organisch bereik Paid media Landingspagina Sales pagina Bedankpagina Heatmap

Winstgevende videocontent

Download gratis onze whitepaper met dé 12 tips voor succesvolle videocontentmarketing

Pro Motion Film

Meer dan acht jaar ervaring in videoproductie

Gratis advies over videocontent?

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!