Wat is een rich media banner?

Een Rich media banner is een term voor een advertentie waarbij kenmerken zoals video, audio en andere elementen worden betrokken.

Een banner is een advertentieplek op websites of apps die je dus met een rich media ad kunt vullen. Het doel is on de kijkers te betrekken bij de inhoud en om ze dus over te halen op de banner te klikken.

Rich media banners zijn dus display ads die niet alleen een statische foto bevatten, maar die bewegen, die zweven, die uitzetten, enzovoorts. De voordelen hiervan zijn dat ze een hoge aantrekkingskracht hebben, dat ze meer bezoekers aantrekken en dat ze dus tot meer conversies leiden.

Meer gerelateerde begrippen

Over de auteur

Videomarketing blog auteur
Niels de Groot - Pro Motion Film

Niels de Groot is met meer dan 12 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.

Connect met Niels op LinkedIn ->

Kickstart je videoproducties

Zelf goede video's maken? Geef je videoproducties een vliegende start met ons videoproductie starterspakket.

Download het Videoproductie Starterspakket

(100% Tevredenheidsgarantie, je hebt dus niets te verliezen)

Bundel met 3 onmisbare e-books:

Module 1. Filmen met je smartphone

Module 2. Perfecte video's monteren

Module 3. IJzersterke scripts schrijven

Videoproductie. Goed bekeken.

Meer weten over de mogelijkheden en kosten?

Neem contact op

Over Pro Motion Film

Over ons

Klantcases

Missie

Locaties

Tarieven

Producten

Videoproductie

Videomarketing

Bedrijfsfilm

Promotiefilm

Videocontent

Recruitment video

Testimonial video

Instructiefilm

Aftermovie

Videograaf

Video-editor

Contact & Bedrijfsinfo

Herengracht 420
1017 BZ Amsterdam

+31 (0)20 2333351

[email protected]

KVK: 53122526

BTW-nummer: NL001113213B92