B2c staat voor business to customer en b2c marketing is dus een marketing methode die zich richt op de klant/de consument.
Het is vaak een simpele reclame voor een vakantie, een paar schoenen, een computer, noem maar op. Een bedrijf heeft een bepaalde particuliere doelgroep voor ogen en met b2c marketing probeer je deze doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken.
B2c marketing is anders dan b2b (business to business) marketing. Het is gericht op een bepaalde en in het beste geval vrij exacte doelgroep van consumenten en niet bedrijven. Dat betekent dat winst maken niet zo belangrijk is als bij de b2b marketing groep en dat er vaker impulsieve en directe aankopen worden gedaan. Daarom zijn b2b marketing strategieën regelmatig gericht op emoties en betrokkenheid en minder op wat de mogelijke winsten zijn.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap