Onder merkbeleving verstaan we de manier waarop jouw doelgroep je merk ervaart. Het is de bedoeling dat dit overeenkomt met wat jij voor ogen hebt.
Een goede merkbeleving komt voort aan een slim gebruik van visuele elementen, teksten, foto's, kleur, stijlelementen, maar bijvoorbeeld ook de tone of voice. De merkbeleving zorgt ervoor dat er bij contact met een merk een bepaald gevoel wordt opgeroepen.
Het belang van goede merkbeleving is vanzelfsprekend. Als iemand jouw merk op een goede manier ervaart, dan blijft dit hangen en komen ze terug. Het roept herkenning op en iemand zal jouw merk aanraden aan familie en vrienden. Merkbeleving geeft je merk identiteit en zorgt voor een positieve ervaring en voor continuïteit.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Over de auteur
Online videostrateeg Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.