Onder merkbeleving verstaan we de manier waarop jouw doelgroep je merk ervaart. Het is de bedoeling dat dit overeenkomt met wat jij voor ogen hebt.
Een goede merkbeleving komt voort aan een slim gebruik van visuele elementen, teksten, foto's, kleur, stijlelementen, maar bijvoorbeeld ook de tone of voice. De merkbeleving zorgt ervoor dat er bij contact met een merk een bepaald gevoel wordt opgeroepen.
Het belang van goede merkbeleving is vanzelfsprekend. Als iemand jouw merk op een goede manier ervaart, dan blijft dit hangen en komen ze terug. Het roept herkenning op en iemand zal jouw merk aanraden aan familie en vrienden. Merkbeleving geeft je merk identiteit en zorgt voor een positieve ervaring en voor continuïteit.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap