Wat is het See, Think, Do, Care model?

Betekenis See Think Do Care model

Het See, Think, Do, Care model is een raamwerk dat gebruikt kan worden om marketinginspanningen te sturen. Het helpt marketeers na te denken over hoe ze hun doelgroep kunnen bereiken in elke fase van het klanttraject.

Het See, Think, Do, Care model is bedacht door Google en bestaat uit vier stadia:

SEE: Dit is het stadium waarin mensen voor het eerst aan je merk worden blootgesteld of product

THINK: Dit is het stadium waarin mensen gaan nadenken over hun behoeften en hoe jouw product of dienst hen kan helpen

DO: Dit is het stadium waarin mensen actie ondernemen en je product of dienst kopen

CARE: Dit is het stadium waarin mensen trouwe klanten worden en pleitbezorgers voor je merk

Het gebruik van het See, Think, Do, Care model kan je helpen een meer gerichte en effectieve marketingstrategie te creëren.

Voorbeeld: See, Think, Do, Care model bij videomarketing

Als je een nieuw product op de markt brengt, kun je het See, Think, Do, Care model gebruiken om een video te maken die je doelgroep in elke fase van het klantentraject bereikt

Bijvoorbeeld, als je je wilt richten op mensen die zich in het "SEE"-stadium bevinden, kun je een video laten maken die je merk introduceert en laat zien waarom het uniek is.

Als je je wilt richten op mensen die zich in het "THINK"-stadion bevinden, kun je een video maken die de voordelen van je product of dienst toont en hoe het anders dan andere opties. Als je je wilt richten op mensen die in de "DO"-fase zitten, kun je een video maken die laat zien hoe gemakkelijk het is om je product of dienst te gebruiken.

Als je je tenslotte wilt richten op mensen die zich in de "CARE" fase bevinden, kun je een video maken die verhalen deelt over hoe jouw product of dienst een verschil heeft gemaakt in het leven van mensen.

Het See, Think, Do, Care model kan een handig hulpmiddel zijn om video's te maken die je doelgroep in elke fase van het klanttraject bereiken. Door dit model te gebruiken kun je een gerichtere en effectievere videomarketingstrategie creëren.

Meer gerelateerde begrippen

Over de auteur

Videomarketing blog auteur
Niels de Groot - Pro Motion Film

Niels de Groot (MA Film Studies) is met meer dan 12 jaar ervaring en 1200+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van ervaren video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en (internationale) organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met inhoudelijk sterke video's.

Connect met Niels op LinkedIn ->

Meer over de missie van Pro Motion Film ->

Kickstart je videoproducties en videomarketing

Geef je videoproducties en videomarketing een vliegende start met onze e-bookbundel:

Met onze e-book masterclasses willen we jou de juiste stappen en tools aanreiken om zelf succesvolle video's te maken.

Complete bundel met 7 onmisbare e-books:

  • Module 1. Filmen met je smartphone
  • Module 2. Perfecte video's monteren
  • Module 3. IJzersterke scripts schrijven

  • Module 4. Blauwdruk succesvolle videomarketing

  • Module 5. Onweerstaanbare interviews maken

  • Module 6. Geld verdienen met YouTube

  • Module 7. Doelgerichte productvideo's en video-advertenties maken

Meer dan 500 pagina's vol met hands-on tips en praktische oefeningen.

Claim hier de complete PMF Bundle.

Nu voor slechts €49.

En als je ooit wat extra handjes nodig hebt met filmen of hulp met je strategie, weet je ons te vinden.

  • PMF Complete Bundle

    PMF Complete Bundle

    Vergroot je naamsbekendheid, maak van kijkers fans en verkoop sneller en meer met video. Deze 7 onmisbare e-books onthullen alle geheimen.

    664,- 69,- -90%