Met leadgeneratie bedoelen we het omzetten van prospects naar leads. Een lead is een persoon die interesse heeft getoond in jouw product of dienst.
Een prospect is iemand die jouw dienst of product nodig heeft, maar die nog niet van jouw bedrijf op de hoogte is. Door leads te genereren verhoog je je verkoopcijfers en dus ook je omzet.
Ieder bedrijf doet bewust of onbewust aan leadgeneratie. Het werven van klanten wordt vaak omschreven in drie stappen. Allereerst zijn er de prospects. Deze worden een lead doordat ze interesse hebben getoond in jouw product of dienst. Heb je hen voldoende kunnen overtuigen van je kwaliteiten, dan wordt een lead een klant.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap