Met leadgeneratie bedoelen we het omzetten van prospects naar leads. Een lead is een persoon die interesse heeft getoond in jouw product of dienst.
Een prospect is iemand die jouw dienst of product nodig heeft, maar die nog niet van jouw bedrijf op de hoogte is. Door leads te genereren verhoog je je verkoopcijfers en dus ook je omzet.
Ieder bedrijf doet bewust of onbewust aan leadgeneratie. Het werven van klanten wordt vaak omschreven in drie stappen. Allereerst zijn er de prospects. Deze worden een lead doordat ze interesse hebben getoond in jouw product of dienst. Heb je hen voldoende kunnen overtuigen van je kwaliteiten, dan wordt een lead een klant.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)