Met leadgeneratie bedoelen we het omzetten van prospects naar leads. Een lead is een persoon die interesse heeft getoond in jouw product of dienst.
Een prospect is iemand die jouw dienst of product nodig heeft, maar die nog niet van jouw bedrijf op de hoogte is. Door leads te genereren verhoog je je verkoopcijfers en dus ook je omzet.
Ieder bedrijf doet bewust of onbewust aan leadgeneratie. Het werven van klanten wordt vaak omschreven in drie stappen. Allereerst zijn er de prospects. Deze worden een lead doordat ze interesse hebben getoond in jouw product of dienst. Heb je hen voldoende kunnen overtuigen van je kwaliteiten, dan wordt een lead een klant.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Over de auteur
Creative Video Director & Video Strategist Niels de Groot is met 14 jaar ervaring en 1400+ gerealiseerde bedrijfsvideo's een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Zijn videobureau Pro Motion Film helpt mensgerichte organisaties te verbinden met hun doelgroep via strategische en authentieke videocontent.