Wat is conversie optimalisatie?

Wat is conversie optimalisatie?

Conversieoptimalisatie is een verzamelterm voor alle technieken die je kunt toepassen om bezoekers van jouw website om te zetten naar betalende klanten.

Het succes van conversieoptimalisatie wordt uitgedrukt in de conversieratio. Deze bereken je door het aantal betalende klanten te delen door het aantal bezoekers. Stel dus dat jouw website dagelijks 1000 bezoekers heeft en je 10 nieuwe klanten werft. Dan is jouw conversieratio 1%.

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om het conversieratio te verbeteren:

  • Maak de website gebruiksvriendelijk. Zorg ervoor dat alle informatie goed te vinden is en de bezoeker in één oogopslag kan zien wat jouw service inhoudt.
  • Win het vertrouwen van de bezoekers. Dit doe je door middel van het plaatsen van klantenbeoordelingen, keurmerken en informatie en foto's van de medewerkers.
  • Houd de aandacht vast. Gebruik video content, infographics en een pakkende tekst.

Meer gerelateerde begrippen

Over de auteur

Creative Video Director & Video Strategist Niels de Groot is met 14 jaar ervaring en 1400+ gerealiseerde bedrijfsvideo's een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Zijn videobureau Pro Motion Film helpt mensgerichte organisaties te verbinden met hun doelgroep via strategische en authentieke videocontent.

Laten we connecten via LinkedIn ->