Wat is conversie optimalisatie?

Wat is conversie optimalisatie?

Conversieoptimalisatie is een verzamelterm voor alle technieken die je kunt toepassen om bezoekers van jouw website om te zetten naar betalende klanten.

Het succes van conversieoptimalisatie wordt uitgedrukt in de conversieratio. Deze bereken je door het aantal betalende klanten te delen door het aantal bezoekers. Stel dus dat jouw website dagelijks 1000 bezoekers heeft en je 10 nieuwe klanten werft. Dan is jouw conversieratio 1%.

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om het conversieratio te verbeteren:

  • Maak de website gebruiksvriendelijk. Zorg ervoor dat alle informatie goed te vinden is en de bezoeker in één oogopslag kan zien wat jouw service inhoudt.
  • Win het vertrouwen van de bezoekers. Dit doe je door middel van het plaatsen van klantenbeoordelingen, keurmerken en informatie en foto's van de medewerkers.
  • Houd de aandacht vast. Gebruik video content, infographics en een pakkende tekst.

Meer gerelateerde begrippen

Over de auteur

Videomarketing blog auteur
Niels de Groot - Pro Motion Film

Niels de Groot is met meer dan 12 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.

Connect met Niels op LinkedIn ->

Kickstart je videoproducties met de PMF Complete Bundle

Geef je videocontent een vliegende start met ons videoproductie starterspakket.

Bundel met 6 onmisbare e-book modules:

  • Filmen met je smartphone

  • Perfecte video's monteren

  • IJzersterke scripts schrijven

  • Onweerstaanbare productvideo's maken

  • Geld verdienen met YouTube

  • Blauwdruk voor succesvolle videomarketing

Download de complete e-book bundle

(100% Tevredenheidsgarantie, je hebt dus niets te verliezen)