Vaak wordt er door marketeers aan content recycling gedaan omdat ze op deze manier meer rendement halen uit bestaande content. Meestal wordt de content dan wel aangepast zodat het wordt geoptimaliseerd voor publicatie op een ander platform.
Voorbeeld
Voor onze eigen Pro Motion Film website lieten we een serie achter de schermen foto's maken.
Deze foto's hebben we in eerste instantie gebruikt voor onze productpagina's. Maar de foto's zijn ook gebruikt op onze Instagram pagina, in branded advetorials, onder "afbeeldingen" op Google Mijn Bedrijf en in een whitepaper. Zo hebben wij veel waarde kunnen halen uit 1 serie foto's.
Dit maakt onze marketing ook consistent. Veel content komt op verschillende plekken weer terug.
Tip bij content recycling
Kijk er wel voor uit dat de content recycling niet te spammy wordt. Je wilt niet iedere maand weer dezelfde video op Facebook delen of hetzelfde blogartikel op LinkedIn te delen.
Probeer de content dus altijd wel in een andere context te delen. Of steek de content in een nieuw jasje door wat kleine aanpassingen te maken. Op die manier is de content deelvriendelijker.
Content recycling als onderdeel van een videomarketingstrategie
Ook videocontent leent zich er uitermate goed voor om gerecycled te worden. Zo kun je uit de hoofdvideo ook een korte outtake knippen voor publicatie op social kanalen. Die outtake kun je dan net weer in een andere context plaatsen.
Je kunt ook van iedere video een teaser publiceren op social media. Deze teaser linkt dan bijvoorbeeld door naar de hele video op je website. Hiermee genereer je meer traffic naar je site.
Hierdoor nemen je mogelijkheden voor videodistributie exponentieel toe. Je kunt van te voren bepalen welke content je wanneer gaat delen online, aan de hand van een contentkalender.
Ons videoproductiebedrijf Pro Motion Film kan je helpen bij het laten maken van een bedrijfsfilm of andere videocontent die vervolgens opgeknipt kan worden in extra videocontent.
-
5 goede redenen om aan (video)content recycling te doen
Videocontent recyclen, wanneer is dat slim en welke opties heb je? Dit zijn 5 goede redenen om aan (video)content recycling te doen.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Videocontentmarketing door Pro Motion Film
Over de auteur
Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.