Een marketing funnel is een spreekwoordelijke marketing trechter. Je gooit er alle bezoekers of geïnteresseerden in je product of dienst in en slechts een klein gedeelte komt er uit en wordt ook daadwerkelijk klant.
De marketing funnel begint bij een lead en dat is iemand die interesse heeft getoond in je product of dienst.
Deze lead gaat vervolgens de funnel in en verschillende stadia door. Allereerst is er de fase waarin ze zich 'bewust ' worden van je product of dienst, vervolgens worden ze hier bij 'betrokken' en geïnteresseerd. Daarna voelen ze de 'drang' om je product of dienst te kopen en gaan ze over tot 'actie', ze worden klant. Het woord trechter is erg terecht, want over het algemeen gaat niet meer dan 2 procent van je bezoekers na het eerste contact over op een aankoop.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap