Met evergreen content bedoelen we content dat nooit verouderd.
Letterlijk betekent het 'altijd groene inhoud' en bestaat dus uit een onderwerp dat altijd interessant is voor lezers, ongeacht het seizoen, de gebeurtenissen of de trends. Een 'evergreen' is een Engelse term voor een plant die nooit zijn bladeren verliest. Een voorbeeld van evergreen content is bijvoorbeeld "hoe maak je een zachtgekookt ei klaar".
Evergreen content is altijd relevant en verandert nooit. Het is belangrijk om dit aan je website toe te voegen, omdat je dan altijd lezers aantrekt. Het is materie die altijd gelezen wordt en die dus constant bezoekers naar je website haalt. Een niet-evergreen artikel (bijvoorbeeld over de beste kerstpakketten) zal even heel populair zijn, maar trekt daarna nog weinig interesse.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap