Met evergreen content bedoelen we content dat nooit verouderd.
Letterlijk betekent het 'altijd groene inhoud' en bestaat dus uit een onderwerp dat altijd interessant is voor lezers, ongeacht het seizoen, de gebeurtenissen of de trends. Een 'evergreen' is een Engelse term voor een plant die nooit zijn bladeren verliest. Een voorbeeld van evergreen content is bijvoorbeeld "hoe maak je een zachtgekookt ei klaar".
Evergreen content is altijd relevant en verandert nooit. Het is belangrijk om dit aan je website toe te voegen, omdat je dan altijd lezers aantrekt. Het is materie die altijd gelezen wordt en die dus constant bezoekers naar je website haalt. Een niet-evergreen artikel (bijvoorbeeld over de beste kerstpakketten) zal even heel populair zijn, maar trekt daarna nog weinig interesse.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Over de auteur
Online videostrateeg Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.