Naamsbekendheid is precies wat het woord al zegt: de bekendheid van een merknaam of product onder de gekozen doelgroep. Een merk met grote bekendheid wordt ook wel een A-merk genoemd.
Het vergroten van de bekendheid klinkt vrij eenvoudig, maar is dat zeker niet. Er zijn namelijk talloze verschillende manieren waarop je dit kunt bereiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het maken van een bedrijfsfilm, het bedenken van een goede slogan en het produceren van infomercials. Elk van deze opties brengt zijn eigen moeilijkheden met zich mee, waardoor het zeker geen slecht idee is om hiervoor de hulp van een professional in te roepen.
Vergroten van de naamsbekendheid
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om de naamsbekendheid van jouw merk te vergroten, namelijk:
- Maak een bedrijfsfilm. Het produceren van een aantrekkelijke bedrijfsfilm is een goede manier om potentiële klanten snel en eenvoudig te vertellen waar jouw merk voor staat.
- Zorg ervoor dat jouw merk herkenbaar is. Hierbij is het met name belangrijk om rekening te houden met de doelgroep waar je je op richt.
- Wees aanwezig op verschillende sociale media. In dit digitale tijdperk is het maken van een bedrijfsfilm niet genoeg. Je moet mensen op zoveel mogelijk manieren te bereiken, bijvoorbeeld via Facebook, Instagram, Twitter en YouTube.
- Creëer interessante en informatieve content, waardoor men in één oogopslag kan zien wat ze van jou kunnen verwachten.
Met deze tips kan je een goed begin maken aan het vergroten van jouw naamsbekendheid.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Bedrijfsfilm van Pro Motion Film
Over de auteur
Niels de Groot (MA Film Studies) is met 12+ jaar ervaring en meer dan 1200 bedrijfsvideo's op zijn naam één van de meest ervaren specialisten op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van ervaren video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en (internationale) organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met inhoudelijk sterke video's.