Rebranding verwijst naar het creëren van een nieuw imago voor een bestaand merk.
Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven kiezen voor rebranding. Soms heeft het te maken met een incident uit het verleden, dat de verkoopcijfers negatief beïnvloedt. In andere gevallen is het gewoon tijd om de oude stijl en tone of voice af te schudden en opnieuw te beginnen.
Een goed voorbeeld van een bedrijf dat zich zal gaan verdiepen in rebranding, is het biermerk Corona. Het merk heeft namelijk zwaar te verduren gehad onder de enorme crisis die volgde na de uitbraak van dit virus. Terwijl supermarkten tot op de laatste producten werden leeggekocht, stonden de schappen met Corona-bier nog helemaal vol. De vraag is of het biermerk dit imago ooit kan ontgroeien of moet nadenken over rebranding in de vorm van een nieuwe naam.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap