Rebranding verwijst naar het creëren van een nieuw imago voor een bestaand merk.
Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven kiezen voor rebranding. Soms heeft het te maken met een incident uit het verleden, dat de verkoopcijfers negatief beïnvloedt. In andere gevallen is het gewoon tijd om de oude stijl en tone of voice af te schudden en opnieuw te beginnen.
Een goed voorbeeld van een bedrijf dat zich zal gaan verdiepen in rebranding, is het biermerk Corona. Het merk heeft namelijk zwaar te verduren gehad onder de enorme crisis die volgde na de uitbraak van dit virus. Terwijl supermarkten tot op de laatste producten werden leeggekocht, stonden de schappen met Corona-bier nog helemaal vol. De vraag is of het biermerk dit imago ooit kan ontgroeien of moet nadenken over rebranding in de vorm van een nieuwe naam.
-
Beeldtaal: betekenis en tips voor een unieke beeldtaal
Wat is beeldtaal? En hoe maak je een eigen beeldtaal? Beeldtaal is best een ingewikkeld concept. In dit artikel alles over de betekenis van beeldtaal.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)