Met een contentkalender wordt een chronologische planning bedoeld waarin wordt aangegeven op welke dagen bepaalde inhoud is- of zal worden gecommuniceerd.
Denk aan videocontent, fotografie, een social media post of een blog. Dit is dan bijvoorbeeld content over een nieuw product, project of dienst. Aan de contentkalender kun je direct zien wanneer bepaalde informatie bekend zal worden gemaakt. Daarnaast is het ook een bestand waarin de informatie die al geplaatst is terug te vinden is.
Een contentkalender geeft je dus de mogelijkheid om je informatie op een geordende manier te communiceren en het zorgt voor een continue stroom van nieuwe inhoud. Het geeft structuur en duidelijkheid en helpt je bij het plannen van je content in de toekomst.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap