B2b marketing betekent letterlijk business to business marketing. Je richt je dus niet op particuliere klanten, maar op bedrijven die jouw diensten nodig hebben.
Denk dan bijvoorbeeld aan een computerbedrijf dat 1.000 computers aan een kantoorfirma verkoopt. Het is marketing van bedrijf tot bedrijf. Het tegenovergestelde van b2b marketing is b2c (business to customer) marketing, wat marketing is met de consument als doelgroep.
B2b marketing is anders dan b2c marketing, omdat bedrijven andere interesses hebben. Zij kijken voornamelijk naar de prijs van de producten en de mogelijkheid om hier winst mee te draaien. Een b2b marketing campagne moet dus op een andere manier worden uitgevoerd om succesvol te zijn.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap