Met e-mailmarketing bedoelen we het verspreiden van een reclameboodschap of ander commercieel bericht via e-mail.
De e-mailadressen die worden gebruikt zijn vaak verzameld bijvoorbeeld door internet gebruikers de optie te geven zich in te schrijven voor een nieuwsbrief. Je bouwt een bestand op met e-mailadressen van mensen die al interesse hebben getoond in jouw dienst of product en gebruikt deze om ze op de hoogte te houden van wat er gebeurt binnen je bedrijf.
E-mailmarketing is een nuttige marketingstrategie om de relatie met klanten te verbeteren, om nieuwe klanten te werven of oude klanten te overtuigen. Het voordeel is dat deze mensen zelf besloten hebben hun e-mailadres bij je achter te laten. Met bepaalde e-mailsoftware kun je vervolgens het succes van je communicatie testen.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap