De tone of voice is de stijl die terugkeert in alle communicatievormen van een bedrijf, waaronder bijvoorbeeld de bedrijfsfilm.
Door potentiële klanten telkens op dezelfde wijze aan te spreken, maak je de identiteit van jouw bedrijf herkenbaar. Dit resulteert in een vertrouwensband en betere merkbeleving, die ervoor zal zorgen dat klanten eerder (opnieuw) gebruik zullen maken van jouw service.
Het kiezen van een tone of voice
Het is belangrijk om goed na te denken over het kiezen van een tone of voice voor jouw bedrijfsfilm. Hierbij dien je niet alleen rekening te houden met de stijl die jij uit wilt dragen, maar ook met de kenmerken van de doelgroep. Op basis hiervan kan je kiezen tussen formeel en informeel, informatief of entertaining, enzovoort. De stijl van de tone of voice is cruciaal voor het succes van de bedrijfsfilm.
Uitbesteding
Wanneer je ervoor kiest de productie van de bedrijfsfilm uit te besteden aan een videoproductiebedrijf, zal ook het vaststellen van de tone of voice worden opgenomen in het takenpakket. Zo weet je dus zeker dat jouw doelgroep op de juiste manier benaderd wordt.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap